Companii

Heineken: Piata a crescut atat de mult incat este nevoie de noi investitii in productie

Heineken: Piata a crescut atat de mult incat este nevoie de noi investitii in productie

Click pentru imaginea marita

20.09.2007, 18:27 80

Compania a raportat o cifra de afaceri bruta de 120,2 milioane de euro in primul semestru din acest an, ritmul de crestere de 36% depasind cu mult estimarile initiale avansate de filiala locala a producatorului olandez.
Heineken a vandut 2,3 milioane de hectolitri de bere in perioada ianuarie-iunie 2007 , in crestere cu doar 20% comparativ cu primele sase luni ale anului trecut.
"Cresterea in valoare a fost mai mare decat cea inregistrata in volum deoarece vanzarile cele mai mari au fost inregistrate pe segmentul mainstream", a declarat Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania.
El a precizat ca aceasta crestere a fost datorata atat consolidarii portofoliului de marci, optimizarii retelei de vanzari si distributie si investitiilor in marketing, cat si conditiilor meteorologice favorabile inregistrate in primul semestru al anului.
Rezultatele raportate de Heineken confirma cresterea peste estimari a vanzarilor de bere. Ursus Breweries a inregistrat in prima jumatate a acestui an o crestere a vanzarilor de 31% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce InBev Romania a obtinut o crestere a vanzarilor de 27% fata de rezultatele din prima parte a anului 2006.
Potrivit reprezentantilor Heineken, desi atat Golden Brau, cat si Ciuc si Bucegi au inregistrat in prima parte a anului cresteri ale vanzarilor peste media pietei, Heineken ramane in continuare brandul cu cel mai mare ritm de crestere in portofoliul companiei.
"Heineken a inregistrat o crestere de 40% a vanzarilor in volum in primele sase luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului trecut", a spus Botterman.
Filiala locala a companiei olandeze detine in prezent o cota de piata de 26,5%, in crestere cu 0,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, potrivit reprezentantilor Heineken, care citeaza datele companiei de cercetare a pietei AC Nielsen.
Anul acesta, Heineken are planificate investitii de 40 mil. euro care vor fi directionate atat in modernizarea echipamentelor din fabrici, cat si in cresterea capacitatii de productie a acestora. Investitiile totale realizate de liderul pietei berii din Romania depasesc din 1997 pana in prezent 190 mil. euro.
"In prezent capacitatea totala de productie a fabricilor detinute de Heineken in Romania este situata intre aproximativ 4,8 si 5,2 milioane de hectolitri, iar pana la sfarsitul acestui an dorim sa ajungem la 6 milioane de hectolitri", a precizat presedintele Heineken.
Heineken nu este singura multinationala care a decis sa investeasca in marirea capacitatii de productie. Ursus Breweries, cel de-al doilea producator din piata, va investi 50 de milioane de euro in modernizarea si extinderea fabricii de bere de la Timisoara, investitii in urma carora producatorul va atinge o capacitate de productie de 6,3 mil. hectolitri in 2008.
"Nimeni nu se astepta ca piata berii sa inregistreze cresteri de double digit doi ani consecutiv. Piata a crescut foarte mult si este nevoie sa marim capacitatea de productie", a spus Edwin Botterman.
Potrivit reprezentantilor Asociatiei Berarii Romaniei, piata berii a ajuns in primele sase luni ale anului la aproximativ 9,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 20% comparativ cu primul semestru al anului 2006, dintre care peste 7,2 milioane de hectolitri de bere au reprezentant vanzarile multinationalelor. Calculand la un pret mediu la raft de 2,8 lei pe litrul de bere (0,90 eurocenti), intreaga piata a berii s-a ridicat in prima parte a anului la aproximativ 850 mil. euro.
Botterman estimeaza ca anul acesta piata berii va creste cu aproximativ 15,5%, putand ajunge la un volum de 19,2 milioane de hectolitri, depasind astfel ca valoare un miliard de euro si ajungand la un consum pe cap de locuitor de aproximativ 90 de litri anual, ceea ce inseamna ca Romania devine una dintre primele zece tari ale lumii raportat la consumul de bere.
Potrivit lui Botterman, in urma cu doi ani in Bucuresti erau inregistrate 18% din totalul vanzarilor din piata locala a berii, in timp ce in acest an in Bucuresti s-au obtinut doar 11% din vanzarile totale.
Aproximativ 68% din vanzari sunt realizate in piata prin intermediul retailului, iar 32% prin HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), in scadere fata de anul trecut cand procetele erau 65%-35%.
PET-ul detine in prezent aproximativ 44,4% din piata, fiind in continua crestere in ultimii ani impreuna cu berea la cutie cu o cota de 8,7% din total piata. Botterman a adaugat ca desi segmentul de bere la sticla este in crestere, din total piata acesta nu mai reprezinta decat 44,2% comparativ cu acum cinci ani cand berea la sticla reprezenta trei sferturi din vanzarile pietei de bere.
Heineken, companie care a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri bruta de peste 200 mil. euro, are ca principali competitori pe piata locala companiile Ursus Breweries (filiala locala a SabMiller), InBev Romania (filiala companiei belgiene cu acelasi nume), United Romanian Breweries Bereprod (filiala Carlsberg) si European Food. Piata berii numara in prezent peste 125 de branduri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO