Companii

Heineken, primul berar care depaseste pragul de 200 mil. euro

01.05.2008, 20:16 19

Heineken Romania, cel mai mare producator de bere de pe piata locala, care detine marcile Golden Brau, Bucegi sau Heineken, a rulat anul trecut afaceri de 210 milioane de euro, in crestere cu 18% in lei si cu 25% in euro fata de anul precedent.
"In 2007, cifra de afaceri neta a Heineken Romania a crescut cu 18 %, ajungand la aproximativ 700 de milioane de lei", a declarat Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania.
Comparativ cu 2006, cand filiala locala a grupului olandez raporta un ritm de crestere de 23,5% in lei si 34,3% in euro, anul trecut Heineken Romania a inregistrat o incetinire a ratei de crestere. Principalii competitori ai Heineken pe piata locala, InBev Romania si Ursus Breweries, nu au anuntat inca rezultatele financiare inregistrate in 2007. Ursus Breweries a inregistrat in anul fiscal trecut (aprilie 2007-martie 2008) o crestere de 28% a vanzarilor fata de perioada anterioara, in timp ce InBev a obtinut in 2007 un avans al volumelor de 16,8%.
Filiala din Romania a Heineken a realizat in 2007 aproximativ 5,6% din afacerile de 3,7 miliarde de euro inregistrate de compania olandeza in regiunea Europei Centrale si de Est, depasind ritmul de crestere al acesteia de doar 10%.
"Regiunea Europei Centrale si de Est este o combinatie de piete dezvoltate profitabile, cum sunt Austria si Germania, si tari in plina dezvoltare ca Rusia, Polonia, Romania si Bulgaria", a declarat Nico Nusmeier, presedintele Heineken pentru Europa Centrala si de Est, intr-o prezentare de pe site-ul companiei. Heineken avea anul trecut in Europa Centrala si de Est 54 de berarii si 9 fabrici de malt. De la inceputul acestui an, grupul si-a consolidat insa pozitia in regiune prin doua noi achizitii. Una dintre acestea este Bere Mures, cel de-al doilea producator independent de bere din Romania, pentru care Heineken a platit peste 150 de milioane de euro.
Prin intermediul acestei tranzactii producatorul olandez si-a asigurat un plus de capacitate de productie si peste 31% din piata locala a berii, diferenta de cota de piata intre Heineken si principalul competitor Ursus Breweries fiind pana anul trecut de doar 2%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO