Companii

Hipermarketurile au avut acelasi varf de vanzari de Paste ca si anul trecut

07.04.2010, 23:05 46

Retelele Real si Kaufland, doi din cei mai mari trei operatoride hipermarketuri de pe piata, au realizat in acest an vanzari dePaste similare ca valoare celor din 2009, potrivit datelorfurnizate de companii.

"Vanzarile din perioada 29 martie - 3 aprilie au crescut cupeste 2% fata de cele din saptamana mare de anul trecut (13-18aprilie 2009), in linie cu asteptarile noastre", au declarat reprezentantii Kaufland Romania, companie care opereaza 49 dehipermarketuri cu politica de discount.

La randul lor, reprezentantii Real au precizat ca vanzarile dePaste in magazinele retelei s-au apropiat de nivelul inregistratanul trecut in saptamana premergatoare acestei sarbatori. "Au fosttendinte diferite de la un oras la altul. Varful de vanzari dePaste se situeaza sub asteptarile noastre din cauza continuariicrizei si a deteriorarii puterii de cumparare a romanilor", aafirmat Adriana Pita, directorul de comunicare al Real HypermarketRomania. Compania opereaza 24 de hipermarketuri si a avut anultrecut o crestere de 20% a vanzarilor in lei fata de 2008, pefondul expansiunii in 4 locatii noi.

Afacerile din comertul cu produse alimentare, bauturi si tutuns-au redus cu aproape 10% in primele doua luni din an fata deaceeasi perioada din 2009, potrivit datelor publicate ieri deInstitutul National de Statistica (INS). Declinul este de doua orimai mare decat cel raportat de INS pe 2009 fata de anul anterior,in acelasi sector de activitate (-4%). Anul trecut, prima luna dedeclin al afacerilor in comertul cu alimente, bauturi si tutun afost luna martie.

Retailerii spun insa ca in acest an in martie au aparut catevasemnale de stabilizare a vanzarilor, care ar putea fi reconfirmatein aceasta luna.

Pastele a adus inca 1.000 - 3.000 de clienti inhipermarket

"Traficul de clienti a crescut in medie cu 30% in saptamana a13-a din an (29 martie - 3 aprilie - n. red.) fata de saptamana a12-a", au mai precizat reprezentantii Kaufland. Saptamana trecuta,traficul zilnic de clienti intr-un magazin al retelei germane afost de peste 4.000 de persoane, vineri fiind cea mai aglomeratazi.

Cresteri similare ale traficului de clienti de Paste s-auinregistrat si in hipermarketurile mai mari decat Kaufland,potrivit datelor din piata. Un hipermarket Carrefour, care are unflux zilnic de clienti de circa 10.000 de oameni intr-o perioadanormala din an, a ajuns astfel la un trafic de aproximativ 13.000de persoane in saptamana de dinaintea Pastelui, potrivitestimarilor ZF.

"Cele mai vandute articole de Paste au fost produsele de sezon:cele din carne, berea, bauturile racoritoare, lactatele, legumele,fructele si detergentii. In comparatie cu 2009, anul acesta s-auvandut mai mult si jucariile, florile, confectiile de dama siprodusele office (de birou - n. red.)", a mai declarat AdrianaPita.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO