Companii

Hipermarketurile Cora simt gustul profitului

Hipermarketurile Cora simt gustul profitului

Deschiderea unui nou hipermarket a dus afacerile Cora la 177 mil. euro

21.07.2006, 20:30 55

Compania Romania Hypermarche, administratorul retelei Cora in Romania, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 640 de milioane de lei (177 mil. euro), in crestere cu 56% fata de 2004.
Totodata, compania a trecut pe profit, in 2005 fiind inregistrat un brofit brut de 8,7 milioane de lei (2,4 mil. euro), dupa pierderea de 15,4 milioane de lei (3,8 mil. euro).
Contactati de ZF, oficialii companiei au refuzat sa comenteze pe marginea motivelor care au generat cresterea rezultatelor financiare de anul trecut.
Reteaua Cora este alcatuita in acest moment din doua hipermarketuri, ambele situate in Bucuresti, care au fost deschise in 2003, respectiv 2005, in urma unei investitii totale de circa 90 de milioane de euro.
In plus, compania Romania Hypermarche va finaliza in luna noiembrie constructia la Cluj-Napoca a celui de-al treilea hipermarket din Romania si primul din afara Bucurestiului, valoarea investitiei fiind anuntata de reprezentantii firmei la 21 mil. euro. Lucrarile la acest proiect au inceput in luna martie.
Strategia pe termen lung a Romania Hypermarche vizeaza realizarea unor investitii totale de circa 500 mil. euro pe piata locala si deschiderea a 14 hipermaketuri.
Societatea a infiintat in iulie 2005 centrala de achizitii Provera Romania, care reuneste cele doua marci ale grupului Louis Delhaize prezente in Romania - Cora si Profi, aceasta din urma fiind o retea de magazine de discount.
Compania franco-belgiana Louis Delhaize mai cuprinde pe plan mondial si reteaua de supermarketuri Match si Smatch, magazinele specializate in gradinarit Truffaut, magazinele de animale Animalis, precum si cybermarketurile Houra (cu vanzari prin Internet).
Carrefour a inaugurat acest format de comert in anul 2001, prin deschiderea unui astfel de magazin in zona de vest a Capitalei la iesirea pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Carrefour a ajuns intre timp la sase magazine, pe langa Bucuresti fiind vizate si orase de provincie precum Brasov sau Ploiesti.
Real este printre ultimii jucatori internationali intrati pe piata romaneasca de hipermarketuri, iar de anul acesta isi va face intrarea pe piata un alt grup francez, Auchan, prin deschiderea unui magazin in Capitala.
In perioada 2002-2005, hipermarketurile si supermarketurile au cunoscut o crestere a numarului de magazine de 30,3%, in timp ce numarul magazinelor alimentare mici a scazut cu 35%, potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB.
Acelasi studiu arata ca in 2005 numarul hipermarketurilor a crescut cu doar 42% fata de 2004, pentru acest an estimandu-se o crestere de circa 120%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO