Companii

Hipermarketurile Real adopta strategia Metro pentru a castiga teren in Bucuresti: magazine deschise non-stop

24.10.2007, 18:42 72

Reteaua de hipermarketuri Real, divizie a grupului german Metro, a intrat pe piata din Capitala cu un magazin deschis non-stop, urmand ca urmatoarele trei unitati planificate pentru Bucuresti sa aiba acelasi program de functionare.
"Programul de functionare non-stop al hipermarketului din Bucuresti implica, bineinteles, costuri suplimentare, insa cel mai important este ca ne permite sa venim cu un serviciu nou pentru consumatori, care ne diferentiaza mai mult de restul magazinelor", a declarat Tjeerd Jegen, directorul general al companiei Real Hypermarket Romania.
Pe timpul noptii vor lucra aproximativ 50 de angajati in hipermarketul Real din Capitala, dintre care 10-15 vor fi la casierii. In total, unitatea are 450 de angajati.
Metro Cash&Carry a fost prima retea de comert care a testat piata pentru conceptul de magazin cu suprafata mare deschis non-stop, vizand astfel, in principal, clientii din HoReCa (hoteluri, restaurante, firme de catering etc). In acest an, compania a anuntat initial ca isi va tine magazinele din Bucuresti deschise non-stop timp de trei luni, pentru a decide apoi sa continue cu acest program de functionare.
"In Bucuresti, am decis sa fim diferiti de magazinele din restul oraselor si prin oferta de vinuri, astfel incat am marit de doua ori suprafata acestui sector. Am observat o crestere a popularitatii vinurilor in randul consumatorilor romani", a mai spus Tjeerd Jegen.
Primul magazin al companiei Real Hypermarket din Capitala a implicat investitii de 27 mil. euro, suma care include achizitia terenului de pe Calea Vitan, constructia si amenajarea hipermarketului cu o suprafata de vanzare de aproximativ 7.700 de metri patrati si a unei galerii comerciale desfasurate pe 4.000 de metri patrati. Aceasta este a zecea unitate a retelei Real in Romania si listeaza aproximativ 37.000 de produse.
"Nu am intampinat probleme speciale in recrutarea angajatilor pentru primul magazin din Bucuresti. Cel mai greu se gaseste personal specializat pentru anumite sectoare de productie din magazin, precum patiseria", a mai spus Tjeerd Jegen.
Al doilea magazin Real in Bucuresti va fi localizat in cartierul Berceni si este planificat tot pentru acest an. Reteaua isi asigura logistica in Bucuresti utilizand depozitele Metro Cash&Carry pentru produse proaspete, restul fiind asigurat printr-un parteneriat cu operatorul logistic Cargo Partner.
Investitiile companiei pe piata romaneasca au ajuns la 200 mil. euro in prezent.
Pana la finele anului, Real Hypermarket va avea aproximativ 7.000 de angajati, dintre care 200 in sediul central din Bucuresti, si o retea de 15 magazine. Anul viitor sunt programate alte doua inaugurari Real in Capitala, potrivit datelor companiei.
Capitala este orasul cu cel mai dezvoltat comert modern din Romania, fiind prezente pe aceasta piata aproximativ 12 retele internationale de retail si toate formatele de magazine. Potrivit planurilor anuntate de jucatori, la finele anului vor fi operationale 12 hipermarketuri in Bucuresti.
Real Hypermarket a deschis primul magazin pe piata romaneasca in 2006, la Timisoara, in urma unei investitii de 15 mil. euro. In primul an pe piata romaneasca, Real Hypermarket Romania a realizat vanzari de 82 mil. euro, cu 8 magazine deschise in principal in a doua jumatate a lui 2006.

Real in cifre
2006: compania raporteaza vanzari de 82 de milioane de euro pe piata locala
2007: compania va mai deschide magazine la Galati, Timisoara, Bucuresti (Berceni), Cluj-Napoca si Deva
2008: reteaua de hipermarketuri Real ajunge la
21 de unitati, patru fiind in Capitala

Cu cine se bate Real in Bucuresti
Carrefour - 5 magazine si planuri de extindere
Cora - 2 hipermarketuri si o deschidere anuntata pentru 2008, in Sun Plaza
Auchan - un hipermarket si o deschidere anuntata pentru 2008, in Berceni

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO