Companii

Hochland vrea sa prinda trenul european al branzei

09.03.2001, 00:00 28



Hochland Romania, filiala a companiei internationale de branzeturi, a avut in 2000 o cifra de afaceri de 25 milioane de DM, dublu fata de 12 milioane DM in 1999, a declarat pentru Ziarul Financiar Sergiu Mititelu, Director de marketing si vanzari Hochland Romania.

In 2001, Hochland si-a propus o cifra de afaceri de peste 30 milioane DM, fiind estimata o crestere a cererii de branzeturi din cauza cazurilor de boli semnalate la porc si vaca.

"In 2000 s-a inregistrat, in toata Europa, o crestere intre 10 si 30% a preturilor la materiile prime in acesta industrie, comparativ cu 1999, fenomenul fiind resimtit si in Romania.

Pentru a fi competitivi pe piata, preturile noastre au crescut anul trecut cu doar 26%, comparativ cu o inflatie de aproape 41%. Diferentele au fost suportate din profit, care din aceste motive nu a fost foarte mare", a mai spus Mititelu.

"In alte regiuni ale Europei, consumul de produse lactate a crescut spectaculos de mult in ultimele luni, din cauza cazurilor de bolilor la animale (febra aftoasa si boala vacii nebune). Deocamdata, consumul autohton de branzeturi nu a fost influentat, dar o crestere poate fi posibila.

Consumul de branzeturi in Romania se situeaza la un nivel cam de zece ori mai mic decat cel din Europa de Vest (in medie circa 17,9 Kg / cap de locuitor)", a adaugat Mititelu.

Produsele Hochland se afla pe piata locala din '93, cand erau importate si distribuite de compania Whiteland, care in prezent este distribuitorul principal Hochland in Romania.

Investitiile totale pana la sfarsitul anului 2000 au fost in valoare de 24 mil. de DM - prima investitie fiind facuta la sfarsitul anului 1998, prin achizitionarea fabricii de la Sighisoara. In 1999 a fost achizitionata si fabrica de cascavaluri de la Sovata.

Activitatea companiei consta in producerea, pe plan local, a branzeturilor topite (la Sighisoara), a cedarului (materia prima pentru branza topita) si a cascavalului in fabrica de la Sovata. Capacitatea totala de productie a celor doua fabricii este de 6.000 tone pe anual, numarul de locuri de munca create depasind cifra de 200.

Gama de produse Hochland cuprinde sase sortimente de branza topita ambalata in triunghi, trei sortimente ambalate la felii, 8 tipuri de cascaval produse la Sovata (productia este redusa din cauza ca fabrica este furnizor principal de materie prima pentru branza topita, care are o cerere foarte mare).

"In decembrie a fost lansat pe piata un nou produs - Almette (crema de branza proaspata de vaci) - care este importat din Germania. Deocamdata nu se poate vorbi despre o reactie a pietei, dar estimarile noastre sunt ca va avea succes", sustin oficialii companiei.

"Principalii cumparatori sunt femeile active, intre 20 si 50 de ani, cu venituri medii, din mediul urban. Produsele noastre la felii sunt consumate in principal de oameni foarte ocupati, care se afla mereu in criza de timp si una dintre mesele lor este alatuita din sandwich-uri.

Branza Almette se adreseaza consumatorilor din mediul urban, cu venituri mai mari. Momentan, pentru acest tip de produs nu exista inca un segment de consumatori bine definit, pe piata fiind produse similare, importate, la preturi de circa trei ori mai mari ", a mai spus Mititelu.

Productia autohtona ar putea sa se adreseze exportului, dar acest lucru momentan este un plan de viitor, din cauza taxelor vamale foarte mari practicate pentru export

"Ca sa exporti in Ungaria de exemplu, platesti taxe de 52%, in timp ce exporturile din Uniunea Europeana catre Ungaria sunt scutite de taxe vamale. Deocamdata, exportul nu este profitabil, iar in prezent sunt inca multe de facut pe piata locala", sustin oficialii companiei.

Toate utilajele tehnologice din cele doua fabrici ale companiei sunt importate din Germania. Materia prima folosita, integral naturala, sustin oficialii companiei, este in proportie de 80% indigena. Importurile de materie prima, din Germania, adica 20%, sunt in principal ambalaje.

Oficialii companiei sustin ca strategia de piata se bazeaza pe patru componente ale mixului de marketing: calitate, pret, distributie si marketing. "Aceasta este reteta noastra pentru succes.

Consideram ca preturile noastre sunt accesibile, calitatea este recunoscuta ca fiind excelenta, de distributie suntem foarte multumiti. Cat priveste marketing-ul, 79% dintre cumparatori recunosc brand-ul", sustin ei.

Hochland nu este afectata, in mod semnificativ, de "piata neagra". Doar in cateva judete (Timis, Covasna, Satu Mare) au fost semnalate oferte de produse concurentiale la preturi mai mici.

Grupul Hochland are parteneri in peste 50 de tari si o istorie de 120 de ani. In 2000, compania a inregistrat o cifra de afaceri de peste 1,4 mld. DM. Hochland are 9 fabrici in toata Europa, dintre care doua sunt in Romania.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO