ZF 24

Holcim şi Lafarge, în atenţia a peste 100 de eventuali cumpărători, pentru activele vândute în procesul de fuziune

Holcim şi Lafarge, în atenţia a peste 100 de eventuali...

Autor: Marius Oncu

21.07.2014, 14:01 874

Cei doi producători de materiale de construcţii au anunţat la 7 iulie o listă cu activele pe care intenţionează să le vândă pentru a obţine acordul autorităţilor de reglementare pentru fuziune. În ţări precum Germania, România şi Ungaria, Holcim (din Elveţia) şi Lafarge (din Franţa) au ales să vândă în totalitate activele uneia dintre companii şi să le păstreze pe ale celeilalte.

Companiile au ales această abordare cu scopul de a mulţumi autorităţile de reglementare, dar şi pentru a păstra afaceri complete care funcţionează bine şi pentru a obţine venituri cât mai mari din procesul de vânzare a activelor, a declarat Fontana într-un interviu pentru Wall Street Journal.

"Am primit expresii de interes de la tot felul de posibili cumpărători", a spus el. Printre aceştia se află firme specializate în investiţii şi companii din industria cimentului, inclusiv unele din pieţele emergente.

În România au fost propuse pentru vânzare operaţiunile producătorului francez de ciment Lafarge. Lafarge România deţine în prezent aproximativ 40 de site-uri de producţie, cele mai importante fiind fabricile de ciment de la Medgidia şi Hoghiz şi cea de măcinare de la Târgu Jiu.

Lafarge este prezent în România şi pe segmentul betoanelor şi agregatelor. Activitatea de agregate este derulată prin companiile Lafarge Agregate Betoane SA şi Lafarge Agregate SRL. Pe zona de producere a betoanelor activitatea este asigurată prin firmele Lafarge Agregate Betoane (în pieţele din Iaşi şi Ploieşti), Lafarge Comnord (Bucureşti), Lafarge Betoane (în pieţele din Constanţa si Brăila) şi Lafarge RMX (în piaţa din Cluj).

Holcim şi Lafarge ar putea alege şi varianta de a vinde unele active prin oferte publice iniţiale pe pieţele de capital, dacă ajung la concluzia că astfel ar obţine cele mai bune rezultate, a spus şeful companiei elveţiene.

Cele două companii au început să transmită notificări formale autorităţilor de reglementare în cadrul procesului de fuziune, pentru a le explica ce au de gând să facă pentru a respecta legile referitoare la concurenţă.

Până în prezent, companiile au transmis astfel de notificări în circa două treimi din cele 15 jurisdicţii în care ar avea această obligaţie, inclusiv în Statele Unite, Canada, Mexic, India şi Rusia.

Procesul de vânzare va fi finalizat în funcţie de încheierea procesului de fuziune dintre Lafarge şi Holcim, au anunţat cele două companii.

Cei doi producători de materiale de construcţii intenţionează să încheie fuziunea în prima jumătate a anului 2015. Noul grup ar avea operaţiuni în 90 de ţări.

Holcim şi Lafarge au convenit la începutul lunii aprilie o fuziune prin schimb de acţiuni, care va crea cel mai mare producător de ciment din lume şi va presupune vânzarea de active, mai ales în Europa, pentru a obţine aprobările autorităţilor de reglementare. Tranzacţia este evaluată la circa 29 de miliarde de euro, incluzând şi datoriile nete.

Lafarge şi Holcim concurează pe piaţa românească cu Carpatcement, parte a grupului german HeidelbergCement.

În primul trimestru, vânzările de ciment în România ale Lafarge au crescut cu 37,4%, în principal datorită condiţiilor meteo favorabile, care au facilitat începerea mai devreme a lucrărilor de construcţii la mai multe proiecte.

Holcim România deţine două fabrici de ciment, în Câmpulung şi Aleşd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 13 staţii ecologice de betoane, trei staţii de agregate, două staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Compania are aproximativ 950 de angajaţi.

Volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale grupului elveţian Holcim în România au crescut în primul trimestru din acest an cu 5,1%, potrivit unui raport al companiei. Preţurile la ciment şi clincher au urcat totodată cu 6,6% în monedă locală, se spune în raport.

Pe piaţa agregatelor, Holcim a înregistrat în România o scădere de 16,3% a livrărilor, însă preţurile au afişat o creştere de 39,1%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO