Companii

Honda a eliminat discounturile si creste cu 430%

Honda a eliminat discounturile si creste cu 430%
16.08.2007, 20:18 19

Dupa sapte luni de la intrarea directa pe piata locala a Honda Trading, brandul nipon a obtinut cea mai mare crestere a vanzarilor, de peste patru ori in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce ritmul de crestere al pietei auto din Romania in primul semestru a fost de 24,8%.
"Prin intrarea directa a Honda Trading pe piata romaneasca s-a dorit fluidizarea importului si distributiei de automobile marca Honda, si sa raspundem mai bine cererii de pe piata romaneasca", a declarat Florin Tudor, country operation manager in cadrul Honda Trading Romania.
Vanzarile Honda pe piata locala in primele sapte luni au atins nivelul de 927 de unitati, in crestere cu 430% fata de cele 215 modele vandute in aceeasi perioada din 2006.
"In cifre, in primele zece zile din august am depasit valoarea de 1.000 de unitati comercializate, si suntem brandul cu cea mai mare crestere in Romania. Atunci cand activitatea de import era derulata de Carpati Motors ritmul vanzarilor era de aproximativ 500 de unitati pe an, in timp ce acum ne vom apropia de 2.000 pe an", a subliniat Tudor.
In comparatie cu nivelul vanzarilor din 2006, de 483 de unitati, la nivelul anului 2007 vanzarile Honda pe piata locala sunt extimate sa se aprecieze cu peste 400%.
"Cresterea este spectaculoasa, insa nu este relevanta. In 2008 estimam vanzari de 3.000 de unitati atat datorita cresterii pietei, cat si cererii tot mai ridicate pentru modelele japoneze, dar aceasta ar reprezenta o apreciere de numai 50% in comparatie cu nivelul de anul acesta", adauga Florin Tudor.
Vanzarile modelelor japoneze au cunoscut o crestere accelerata a vanzarilor in prima jumatate a acestui an. Toyota, cel mai mare constructor nipon, a notat in primul semestru o crestere de 76% a vanzarilor in raport cu prima parte a lui 2006, in timp ce Mitsubishi a comercializat pe piata locala 1.045 de automobile, in crestere cu 71,9%. Cresteri de peste 50% au inregistrat si Mazda si Suzuki, de 97,3%, respectiv 83,7%.
Cresterea Honda pe piata locala s-a datorat si completarii gamei de modele, prin lansarile modelelor precum SUV-ul compact CR-V, si versiunile sportive Civic Type-S iI Type-R ale modelului compact. O contributie importanta a detinut-o si Civic Sedan, unul dintre cele mai vandute modele Honda de pe piata locala. Versiunea cu cinci usi a modelului Civic a inregistrat o crestrere importanta in raport cu aceeasi perioada a anului trecut. La nivelul lunii iulie cel mai bine vandut model a fost Accord, cu 51 de unitati, urmat de CR-V cu 45 de modele.
La doua saptamani de la lansarea lui Civic Hybrid pe piata locala, Honda Trading a inregistrat opt comenzi pentru noul model. Pretul unui Civic Hybrid porneste de la 23.776 de euro, TVA inclusa. Estimarile Honda Trading pentru anul in curs sunt de 20 de unitati. Civic Hybrid dispune de un motor electric si unul pe benzina care impreuna furnizeaza 116 CP si ofera un consum mediu de 4,6 l/100 km. Principalul concurent al acestuia, Toyota Prius, are un pret de baza de 24.850 de euro. Vanzarile de automobile hibride au accelerat in aceasta vara dupa ce in primele cinci luni nu s-a vandut doar un singur model cu sistem de propulsie alternativ.
Strategia de vanzari a Honda in Romania a fost semnificativ schimbata fata e cea adoptata in anii precedenti cand activitatea de import era coordonata de Carpati Motors.
"Spre deosebire de anii precedenti, incepand cu acest an strategia de vanzari a Honda nu va include o campanie de discounturi. O reducere a preturilor influenteaza intr-o oarecare masura imaginea marcii pe piata, Honda dorind sa se diferentieze de competitie prin oferirea de servicii la un nivel mai ridicat", a subliniat Tudor.
In acest an dezvoltarea retelei de dealeri Honda s-a dezvoltat peste asteptari. Estimarile initiale realizate la inceputul acestui an erau de 12, iar in prezent sunt 15 dealeri. Dintre acestia sapte sunt infiintati anul acesta. Toti dealerii realizeaza in prezent lucrari de modernizare a showroomurilor pentru a atinge standardele Honda impuse de companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO