Companii

Hotelul lui Copos Crowne Plaza a pierdut clienti din auto si real-estate, dar castiga contracte noi in FMCG si farma

Crowne Plaza a pierdut clienti din auto si real-estate, dar castiga contracte noi in FMCG si farma

Hotelul Crowne Plaza din nordul Capitalei asteapta in acest an incasari de 9 mil. euro, nivel similar cu cel din 2008

12.03.2009, 00:00 60

Hotelul de cinci stele Crowne Plaza din Capitala, detinut de omul de afaceri George Copos, a semnat la inceputul acestui an cu 15% mai multe contracte corporate, fata de aceeasi perioada a anului trecut, principalii clienti fiind companiile din industria bunurilor de larg consum si de pe piata farmaceutica.

Hotelul, care asteapta incasari de 9 mil. euro in acest an, nivel similar cu cel din 2008, are peste 85% dintre clienti din mediul corporatist. 
"Circa 87-90% din clientii hotelului sunt companii. Cele care au aratat constanta in cerere la inceputul anului raman companiile din industria tutunului, cele din serviciile farmaceutice, dar si producatorii de bauturi si de alimente", a declarat Simona Ritter, directorul de vanzari si de marketing al hotelului care opereaza 164 de camere. Ea a mai adaugat ca s-a observat o scadere a cererii pentru camere la inceputul anului din partea companiilor din industria de real-estate si cea de automobile.
Directorul de marketing al Crowne Plaza a mai precizat ca in luna februarie hotelul a atras noi clienti corporate, cu 15% mai multi fata de aceeasi perioada din anul trecut, fara a preciza insa numele companiilor respective.
 "Anul acesta am avut un start mai lent in conditiile actuale de pe piata, luna ianuarie inregistrand un grad de ocupare mai mic fata de aceeasi perioada a anului trecut, de aproape 50%. Insa, in februarie s-a remarcat o revenire, ajungand la o rata de ocupare de 60%, putin sub nivelul de anul trecut", a spus ea, adaugand ca nu se vor modifica tarifele pe camera in acest an. Ea a mai sustinut ca asteapta ca lunile martie si aprilie sa se mentina cel putin la nivelul anului trecut.
Spre comparatie, reprezentantii celui de-al doilea hotel detinut de Copos in Capitala, Hilton, au declarat recent ca preturile la cazare au fost reduse cu 20-25% anul acesta.
In cazul Crowne Plaza, veniturile din cazare reprezinta 50% din rulajul anual al hotelului, o contributie similara fiind adusa si de segmentul de food&beverage. "Intentionam sa mentinem aceste procente si anul acesta. Avem 11 sali de conferinta si daca acestea vor fi ocupate, atunci vor fi incasari si pe partea de food&beverage", a mai spus Simona Ritter.
In plus, in preajma sarbatorilor de Pasti, reprezentantii hotelului se asteapta la o crestere a gradului de ocupare prin intermediul clientilor de pe partea de leisure, dar si a incasarilor din food&beverage. "Nu putem anticipa ce grad de ocupare vom avea in acea perioada, dar speram ca vor veni prin agentii de turism atat romani, cat si turisti straini", a spus ea. Cu hotelul Crowne Plaza situat in nordul Capitalei si cu Hilton, Copos se plaseaza in topul hotelierilor din Capitala, cele doua unitati ruland anul trecut circa 32 de milioane de euro.
Potrivit datelor centralizate de ZF, hotelurile de cinci stele din Capitala, care cumuleaza circa 2.000 de camere, au inregistrat anul trecut venituri de 113-115 milioane de euro, cu 10% mai mult fata de 2007.
Acest avans se bazeaza in primul rand pe deschiderea hotelului de cinci stele Radisson SAS, cu 424 de camere, celelalte unitati raportand rezultate similare cu cele din anul precedent.
In luna ianuarie a acestui an gradul de ocupare al hotelurilor de cinci stele din Capitala s-a situat sub 50%, in scadere cu pana la 10% comparativ cu perioada similara a anului trecut.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO