Companii

IKEA a reusit, cu un singur magazin, sa ia 4% din piata de mobila in jumatate de an

IKEA a reusit, cu un singur magazin, sa ia 4% din piata de mobila in jumatate de an
27.09.2007, 17:48 120

Retailerul de mobila si decoratiuni interioare suedez IKEA a realizat in primele sase luni de functionare pe piata romaneasca afaceri de 40 mil. euro, cu 75% mai mari fata de estimarile initiale. Totodata, dupa doar sase luni de la deschiderea magazinului din Bucuresti, IKEA reuseste sa-si atinga tinta de vanzari pe care o preconizase pentru primul an de functionare.
"Pana in august, anul viitor, cred ca vom inregistra vanzari de 80 de milioane de euro. Atunci vom lansa un nou catalog IKEA, estimarile de afaceri fiind direct legate de acest eveniment", a declarat Cornel Oprisan, retail manager in cadrul IKEA Romania.
Potrivit acestuia, magazinul este profitabil din punct de vedere operational. In primele sase luni, vanzarile au fost realizate in proportii egale de partea de mobilier si de decoratiuni interioare. Luand in calcul valoarea estimata de catre reprezentantii IKEA pentru primul an de functionare pe piata romaneasca, cota de piata a retailerului ar putea ajunge la 4% in conditiile in care piata mobilei se ridica la o valoare anuala de aproximativ 1 miliard de euro, exclusiv obiectele de decoratiuni interioare.
In primele sase luni, IKEA a avut peste 1,4 milioane de vizitatori si a vandut peste 4,6 milioane de produse. In luna septembrie numarul de vizitatori a crescut cu 40% fata de media inregistrata datorita lansarii noului catalog, dar si ca urmare a reducerii cu 12% a preturilor produselor expuse. IKEA comercializeaza aproximativ 7.500 de produse, urmand ca anul viitor numarul acestora sa ajunga la 8.000 de produse. Cea mai mare factura pe care IKEA a incasat-o din partea unui client a avut o valoare de 63.500 de lei (aprox. 19.000 euro). Aproximativ 3% din vanzarile inregistrate pana acum provin din sectorul corporate, dar, potrivit reprezentantilor IKEA, nu este un obiectiv precis legat de dezvoltarea acestui segment.
"Estimam ca ne vom recupera investitia in patru ani. Im mod obisnuit, o investitie de amploarea celei facute la Bucuresti se recupereaza in cinci ani", spune Oprisan. Costurile legate de deschiderea primului magazin IKEA din Romania au fost de 25 de milioane de euro.
"Suntem in faza de elaborare a noului magazin. Pana la sfarsitul acestei luni, cred ca vom finaliza negocierile pentru achizitia terenului pentru urmatorul magazin. Suprafata acestuia va avea aproximativ 26.000 de metri patrati, iar daca totul merge bine, al doilea magazin IKEA ar putea fi deschis in octombrie, anul viitor", a mai precizat Oprisan. Potrivit acestuia, IKEA analizeaza in prezent trei oferte pentru achiztia unui nou teren, existand posibilitatea sa finalizeze doua negocieri simultan. Oprisan nu a dorit sa dezvaluie numele noilor locatii ale magazinelor IKEA din cauza faptului ca o astfel de informatie ar putea inflama preturile cerute de dezvoltatorii imobiliari. Reprezentantul IKEA nu a exclus insa ca in Bucuresti sa mai fie deschis un magazin, dar nu mai devreme de urmatorii doi ani. "Obiectivul nostru este de a avea sase magazine in urmatorii sase ani. Investitiile in aceste unitati vor fi asemanatoare celei din Bucuresti", a conchis Oprisan.
Magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza, asemenea celorlalte din lume, de catre firma Moaro Trading SRL. Actionarii Moaro Trading sunt Engma, un consortiu olandez de investitii, Turcmall (Turcia) si Inter IKEA Systems B.V.

Intrarea IKEA pe piata romaneasca
Reprezentanta este deschisa in 1992;
Achizitioneaza mobila de pe piata locala inca din anii '80;
Pe 21 martie 2007 deschide prima unitate din Romania;
Are aproximativ 400 de angajati;
In sase luni de functionare a inregsitrat vanzari de 40 mil. euro;
A ridicat estimarile privind veniturile la 80 mil. euro (pana in august 2008).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO