Cornel Oprişan, retail managerul lkea România, cel mai marejucător din retailul de mobilă, susţine că veniturile pe anul încurs sunt în creştere având în vedere că la toate gamele de produsede mobilier s-au vândut volume mai mari.
Oprişan nu a dat însă detalii privind ritmul de creştere sauvaloarea vânzărilor. În anul fiscal trecut (septembrie 2009 -august 2010), compania a avut vânzări de 78 de milioane de euro, înscădere cu 13% faţă de anul precedent. Compania spune că a reduspreţul la toate articolele de mobilier în intervalul menţionat.
"În septembrie, după ce vor fi gata, vom face publicerezultatele financiare. Anul acesta am înregistrat o creştere cu22% la numărul de articole din gama celor de dormitor, bucătării şitextile. Nu am avut nicio gamă de articole la care să scadăcererea", a declarat Cornel Oprişan.
Aproape 3 milioane de români au intrat în magazinul Ikea dinzona comercială Băneasa, potrivit lui Oprişan.
Ieri, Ikea a lansat catalogul de prezentare pentru perioadaseptembrie 2011 - august 2012, unul dintre cele mai importanteinstrumente de marketing folosite de gigantul suedez. Investiţia încatalog se ridică în acest an la 1,3-1,4 mil. euro.
Suedezii de la IKEA operează pe piaţa românească doar magazinuldin centrul comercial Băneasa, deschis în martie 2007, în plin boomal vânzărilor din retail. În acest magazin lucrează 450 deoameni.
"Suntem în discuţii pentru deschiderea următorului magazin IKEA,însă în prezent nu avem niciun contract semnat. Vizăm oraşe cupeste 300.000 de locuitori, ca Timişoara, Iaşi, Cluj, Constanţa,dar şi Bucureşti", a declarat Oprişan.
Fondatorul IKEA este Ingvar Kamprad, unul dintre cei mai bogaţioameni din lume. În România, el îşi leagă numele atât de IKEA,cât şi de compania aeriană Carpatair, unde deţine acţiuni.
Piaţa locală de mobilă se ridică la aproape 1 mld. euro.Printre jucătorii care mai activează pe această piaţă suntMobexpert, kika şi Elvila.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels