Companii

IKEA are 2,6 mil. euro pentru promovare

IKEA are 2,6 mil. euro pentru promovare

Primul magazin Ikea din Romania se va deschide in 21 martie in zona comerciala Baneasa

16.03.2007, 20:54 74

Retailerul suedez IKEA a alocat activitatilor de marketing un buget de 2,6 mil. euro, jumatate din acesta suma fiind reprezentata de costurile implicate de realizarea si distribuirea catalogului pe plan local.
In ziua deschiderii, reprezentantii IKEA estimeaza ca numarul vizitatorilor va fi de 10.000 de persoane. Pentru intregul an, retailerul asteapta un milion de vizitatori, iar valoarea medie a unui bon de casa ar putea sa fie cuprinsa intre 30 si 80 de euro, potrivit reprezentantilor companiei.
Totodata, compania a anuntat ca o eventuala deschidere a unei noi unitati in Romania se va face numai dupa ce vor fi studiate rezultatele primului magazin.
"Vom putea face planuri de extindere abia in momentul in care vom analiza rezultatele primului magazin", a declarat Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania.
Prima unitate IKEA, amplasata in Capitala, in zona comerciala Baneasa, va expune peste 7.000 de articole de mobilier si decoratiuni, din care aproximativ 10% provin de la producatori romani.
Cele mai ieftine produse IKEA in Romania sunt hot-dog-ul care se serveste in restaurantul IKEA si suportul pentru pix-uri (1 leu), o jucarie pentru copii (1,19 lei), farfurii (1,5 lei), prosop (1,9 lei). De cealalta parte, cel mai scump produs finit al suedezilor este o canapea din piele cu trei locuri (3.490 de lei).
Compania a inceput la finalul lunii trecute distribuirea primului sau catalog din Romania, intr-un tiraj de 860.000 de exemplare. Furnizarea catalogului este asigurata de firma de profil Cash Group. Ca regula, durata de valabilitate a unui catalog este de un an, insa pentru ca in Romania suedezii isi demareaza afacerea in primavara, acesta va fi valabil pana la sfarsitul lunii august. Incepand cu septembrie, IKEA Romania va alinia perioada de valabilitate a cataloagelor cu cea de la nivel mondial.
IKEA va inaugura saptamana viitoare primul sau magazin de pe piata locala. Unitatea se intinde pe o suprafata de 26.000 de metri patrati, iar investitiile totale derulate in constructie si amenajare insumeaza 25 mil. euro.
Pe plan local IKEA activeaza de mai multi ani la nivel de reprezentanta si achizitioneaza mobila de la producatorii locali. Conceptul IKEA se bazeaza pe produse accesibile si usor de asamblat.
Retailerul mizeaza pe cresterea puternica a clasei de mijloc, in conditiile in care pana acum patura care a crescut a fost cea a persoanelor cu venituri mari.
Magazinul din Romania este operat prin sistem franciza, asemenea celorlalte din lume, de catre firma Moaro Trading SRL, in baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., detinatoarea conceptului IKEA si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza. Actionarii Moaro Trading sunt consortiul olandez de investitii Engma, cu 75% din actiuni, Turkmall (Olanda), cu o participatie de peste 24%, si Inter IKEA Systems B.V, cu mai putin de 1% din titluri, potrivit datelor Registrului Comertului.
Intrarea IKEA va pune presiune pe preturile la mobilier, intrucat segmentul pe care il tintesc este cel al persoanelor cu venituri medii. Concurenta pe segmentul retailul-ului cu mobila se va resimti mai mult la nivelul jucatorilor de dimensiuni medii, care practica o politica de preturi redusa. Cresterea afacerilor companiilor de profil a incetinit semnificativ in ultimii ani, in conditiile in care peste jumatate din productia realizata de acestea mergea la export.
Marca IKEA a fost inregistrata in 1943 in Suedia. Numarul total al vizitatorilor la nivel mondial a fost de 500 de milioane in 2006, iar numarul total al cataloagelor distribuite - de 174 de milioane. Ikea deruleaza afaceri de peste 17 mld. euro la nivel mondial. Principalii jucatori din industria locala a mobilei sunt Mobexpert, Elvila. Staer, Silvarom, Alprom.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO