Companii

IMM-urile urca afacerile Air France peste ritmul pietei

17.11.2005, 19:14 18

Compania aeriana Air France estimeaza pentru acest an o crestere a afacerilor superioara ritmului de crestere de 15% al pietei. Cresterea este bazata pe dezvoltarea activitatii multinationalelor franceze, a dezvoltarii sectorului de IMM-uri si al numarului mare de romani care lucreaza in strainatate, crede Rodolphe Lenoir, directorul general al Air France Romania.

"Produsul nostru de loialitate dedicat IMM-urilor lansat anul trecut a inregistrat o crestere mult peste asteptarile noastre", a declarat Lenoir. Pe langa IMM-uri, un rol important in cresterea afacerilor operatorului francez au avut multinationalele franceze prezente pe piata din Romania, si fluxul mare de romani care isi viziteaza familiile si prietenii in strainatate, crede Lenoir.

El nu a dorit sa precizeze nivelul cifrei de afaceri inregistrata anul trecut in Romania, insa conform informatiilor de pe piata afacerile Air France in Romania au trecut in 2004 de 20 de milioane de euro. In aceste conditii cresterea din acest an va trece cifra de afaceri a Air France de 23 de milioane de euro.

In prezent Air France exploateaza cinci zboruri zilnice, trei operate direct de compania franceza si doua prin intermediul unui acord cu Tarom, care a semnat anul acesta acordul de a intra in alianta Sky Team. "Intrarea Tarom in alianta Sky Team intareste pozitia noastra pe piata", a explicat Lenoir.

Una dintre ultimele tendinte pe piata romaneasca este reprezentata de intrarea pe piata a operatorilor low-cost. "In celelalte tari precum Polonia sau Ungaria piata aeriana a crescut, dar aceasta a marcat si intrarea operatorilor low-cost care au crescut si ei o data cu piata. In prezent acestia nu vor afecta negativ activitatea Air France in Romania deoarece ei ofera 3 zboruri saptamanale catre Franta, in timp ce noi oferim 3 zboruri zilnice", a mai spus Lenoir.

El spune ca o alta tendinta remarcata in privinta calatoriilor aeriene este folosirea serviciilor electronice (e-services). "Suntem una dintre primele companii care au lansat biletele electronice acum trei ani si de atunci am inregistrat cresteri anuale de 50% pe acest tip de vanzare. Am investit in introducerea acestei tehnologii si pe piata romaneasca, cu toate ca acest tip de vanzare nu e foarte raspandit in Romania, dar ne pregatim si de boomul pe acest segment de piata", a mai spus Lenoir.

Air France a scazut in ultima perioada pretul biletelor cu 20% atat la clasa economica, cat si la clasa business in raport cu cerintele pietei.

"Scaderea preturilor biletelor aeriene este o tendinta generala a pietei din Europa de Vest, ce se manifesta si pe piata romaneasca, in raport cu concurenta." Cel mai ieftin bilet oferit de Air France este pe directia Bucuresti-Paris si costa 199 de euro.

Alte companii care activeaza pe piata romaneasca a transporturilor aeriene internationale de pasageri sunt operatorul national de transport aerian Tarom, dar si companii internationale precum Lufthansa, KLM, Bristish Airways, Swiss Air, Austrian Airlines, Alitalia, Malev, LOT, CSA.

Compania aeriana Air France, fondata in 1933, deserveste 194 de destinatii in 84 de tari. Cu o flota de 373 de avioane in exploatare, grupul Air France asigura aproximativ 1.800 de zboruri pe zi.

In iunie 2000, Air France, Delta Airlines, Aeromexico si Korean Air, au lansat alianta Sky Team. Carora li s-au alaturat in CSA (Liniile Aeriene Cehe), Alitalia, Continental, KLM, Northwest.

In mai 2004 Air France si KLM au creat primul grup de transport european. Desi fac parte din acelasi grup, Air France si KLM deruleaza operatiuni separate in Romania, dar practica acelasi nivel tarifar pe piata romaneasca.

lavinia.marin@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO