Companii

In doua cincinale, Daewoo Mangalia ajunge la un miliard de dolari

18.04.2005, 18:49 27

Santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), aflat in proprietatea grupului sud-coreean Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. - unul dintre cei mai mari constructori de nave din lume -, si-a stabilit sa ajunga la o cifra de afaceri de un miliard de dolari (peste 775 milioane de euro) pana in 2015.

Tinta de vanzari pana in 2009, obiectiv din cadrul planului de afaceri pe cinci ani lansat anul trecut, este de 500 milioane dolari (387 milioane de euro).

Anul trecut, DMHI a avut afaceri de 135 milioane de dolari, iar pentru acest an conducerea santierului estimeaza ca va avea vanzari de 220 milioane de dolari.

"Avem deja contracte semnate pentru obiectivul de 500 milioane de dolari. In urmatorii doi ani, vom derula un program de investitii pentru dezvoltarea capacitatilor de productie, astfel incat sa fim capabili sa realizam in 2015 vanzari de un miliard de dolari", a declarat la sfarsitul saptamanii trecute Gheorghe Petrescu, vicepresedintele DMHI, cu ocazia reuniunii legate de semnarea contractului de 500 milioane de dolari incheiat cu armatorul german Hamburg Sud, o companie care face parte din grupul Oetker.

DMHI si-a planificat pentru acest an investitii de 8 milioane de dolari, anul urmator investitiile fiind programate sa atinga 12 milioane de dolari. Finantarea acestor investitii va fi asigurata din surse proprii, potrivit oficialilor companiei.

Conducerea santierului din Mangalia a anuntat si semnarea unui nou contract cu grupul de firme germane NSB/Gebab/ Conti, in valoare de 300 milioane de dolari (232 milioane de euro). In baza acestui contract, societatea va construi patru nave portcontainer de 4.860 TEU (unitate de volum echivalenta cu un container cu inaltimea de 7 m - n.red.). Cele doua comenzi reprezinta cele mai mari contracte de portcontainere incheiate vreodata de un santier naval din Marea Neagra, potrivit oficialilor DMHI. Livrarea navelor pentru Hamburg Sud este prevazuta sa inceapa in iunie 2008 si sa se termine pana in martie 2009. Navele care vor fi construite pentru celelalte trei societati germane vor fi livrate din septembrie 2007 si pana in martie 2008.

Exceptand aceste comenzi, DMHI are in derulare contracte in valoare de peste 400 de milioane de dolari (310 milioane de euro).

De altfel, si santierul roman se afla in prezent in aceeasi situatie, societatea apeland la subcontractanti, de regula firme mici din Mangalia.

Daewoo Mangalia Heavy Industries a fost constituita in 1997, ca o societate mixta in care 51% din actiuni sunt detinute de compania Daewoo Shipbuilding&Marine Engineering si 49% de firma 2 Mai Mangalia, aflata sub controlul statului roman. catalin.ciocan@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO