Companii

Inghesuiala la SIAB: 45.000 de vizitatori intr-o zi

11.10.2005, 19:13 15

La fel ca si piata auto, care a crescut peste asteptari in acest an, si Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB) a trecut dincolo de estimarile anuntate de organizatori, dupa ce duminica au fost inregistrati peste 45.000 de vizitatori.

Valoarea reprezina un maxim istoric pentru evenimentul care are loc in mod traditional la hangarele Romaero din doi in doi ani.

In aceste conditii, dupa primul week-end numarul total al vizitatorilor a ajuns la aproximativ 90.000, estimarile totale ale organizatorilor vizand 250.000 de vizitatori pe ansamblul celor 10 zile de salon.

Pentru comparatie, editia precedenta a salonului, organizata la fel ca si editia precedenta de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in parteneriat cu firma franceza AMC Promotion, a atras aproximativ 200.000 de vizitatori, cifra de afaceri a salonului fiind de aproximativ 1,5 milioane de dolari (peste 1,3 milioane de euro la cursul mediu), aproximativ 30% provenind din vanzarea de bilete.

Pentru acest an, planurile organizatorilor vizeaza atingerea unei cifre de afaceri de 1,8 milioane de euro, avand in vedere ca pretul biletelor a crescut de la 8 RON (80.000 de lei vechi), cat a fost in 2003, la 10 RON (100.000 de lei vechi), iar suprafata a crescut cu aproximativ 25% pana la la aproape 40.000 de metri patrati.



Dealerii Daewoo se diversifica

Chiar daca producatorul local Daewoo Automobile Romania nu este prezent la editia din acest an a SIAB, unii dintre cei mai importanti dealeri ai sai nu au ratat salonul. In asteptarea unei decizii privind viitorul fabricii de la Craiova, unii dintre dealerii Daewoo au decis sa isi diversifice activitatea.

"Am investit peste 2,5 milioane de euro pentru un centru integrat pentru marcile Opel si Chevrolet in zona bulevardului Timisoara, langa Plaza Romania", a declarat Nicolae Sorescu, directorul general al Radacini Motors.

Compania face parte din grupul de firme Radacini, care include si dealeri pentru alte marci de automobile precum Daewoo sau Subaru.

"Practic, masinile Daewoo sunt distribuite prin firma Radacini, cele Subaru prin Radacini Auto Trading si cele Opel si Chevrolet prin Radacini Motors. In acest fel fiecare dealer are o activitate separata", explica Sorescu, care estimeaza pentru acest an vanzarea a 200 de unitati Opel si 300 de Chevrolet.

Mutarea facuta de Radacini nu este singulara printre dealerii Daewoo, unii dintre acestia decizand sa renunte la distributia modelelor produse la Craiova, ceea ce a determinat o scadere cu aproape 13% a vanzarilor din primele opt luni ale anului.

Autoleggero, importator pentru Romania al diviziei Piaggio pentru vehicule comerciale usoare, anuntase saptamana trecuta, tot la SIAB, ca a preluat cinci dealeri Daewoo in cele trei luni de la intrarea pe piata.

Practic, pe fondul problemelor de la Daewoo, multi dealeri s-au orientat catre distributia altor marci, ceea ce a permis Autoleggero, parte a grupului Auto Brescia din Brasov, sa preia show-room-urile deja amenajate si service-urile.



Auto-moto chinezesti

Firma cu capital mixt romano-italian Constructii Electronice si Mecanice Internationale (CEMI) a lansat pe piata romaneasca, la Salonul International de Automobile Bucuresti (SIAB), autovehiculele si motocicletele marca Martin Motors, asamblate in China.

"Masinile de teren Martin Motors vor fi vandute in Romania la preturi incepand cu 20.000 de euro, cu toate taxele incluse. Printre clientii vizati de aceste modele se numara tinerii si persoanele cu venituri medii care

nu-si pot permite sa cumpere o marca consacrata de vehicule de teren", a declarat pentru Mediafax directorul de marketing si comunicare al CEMI, Valentin Dumitru.

El a precizat ca firma a primit, in primele zile ale SIAB, circa 30 de comenzi pentru modelele Martin Motors. "Pentru inceput, clientii vor fi nevoiti sa astepte intre una si trei luni din momentul realizarii comenzii si pana cand va fi livrat autovehiculul, urmand ca, treptat, aceste termene sa fie reduse", a adaugat Dumitru. Compania estimeaza ca va comercializa anul viitor circa 1.000 de autovehicule din cele trei modele aflate in productie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO