♦ Gigantul elveţian a avut în 2020 în România afaceri de 933 de milioane de lei, în creştere uşoară, de sub 1%, faţă de anul de dinaintea pandemiei ♦ Produsele companiei se vând atât în retailul offline şi online, cât şi în farmacii, în HoReCa sau direct clienţilor companii în cazul cafelei ♦ Grupul este prezent local cu branduri precum Nescafe, Dolce Gusto, Lion, KitKat, Joe, Maggi, Nesquik sau Chocapic ♦ Compania acoperă mai multe segmente de piaţă, de la cafea la dulciuri şi de la mâncare pentru bebeluşi la hrană pentru animale.
Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de dulciuri, cafea şi mâncare pentru animale de companie, a investit peste 250 de milioane de lei în România în ultimii zece ani. Investiţiile efectuate se referă atât la modernizarea clădirilor, cât şi la achiziţii de echipamente şi mobilier.
„Investiţiile realizate de Nestlé România în perioada 2011-2018 au reprezentat aproximativ 0,5% din totalul investiţiilor efectuate la nivel naţional în sectorul de comerţ cu ridicata. În 2020, doar în echipamente, mobilier, modernizări de clădiri au mers peste 17 milioane de lei. În plus, investim constant în aducerea de noi produse pe piaţă şi în fiecare an susţinem proiecte educaţionale şi de sustenabilitate“, spune Leszek Wącirz, country manager la Nestlé România.
Gigantul elveţian este prezent în România din 1996, când primele branduri Nestlé au fost aduse pe piaţă. Istoria a început să se scrie cu şase angajaţi, iar astăzi, 25 de ani mai târziu, sunt circa 500, conform datelor publicate la Ministerul de Finanţe şi aferente lui 2020. „În 2000, Joe a devenit parte a portofoliului nostru de produse, transformându-se în scurt timp într-una din cele mai apreciate mărci. În 2004 am lansat pe piaţă NESCAFÉ 3 în 1. În 2015 am deschis Nespresso Boutique pentru pasionaţii de cafea. În 2020 am făcut parteneriatul cu Starbucks (elveţienii au dreptul să folosească brandul pentru retail – n.red.).“