Companii

Intrarea pe noi segmente de piata a dus afacerile Murfatlar la 10 mil. euro in T1

09.05.2008, 20:29 39

Producatorul de vinuri Murfatlar, unul dintre principalii jucatori din industria de profil, a inregistrat in primele trei luni ale acestui an o cifra de afaceri de circa 10 mil. euro, cu circa 20% mai mult comparativ cu perioada similara a anului trecut.
"Cresterea s-a datorat atat consumului (in crestere - n.red.), dar si datorita intrarii pe segmente noi de piata, cu Conu Alecu si Babanu. Marea majoritate a produselor inregistreaza cresteri, insa cele mai importante evolutii vin din gama Zestrea Murfatlar, in special pe vinurile rosii, cu un avans de circa 25% fata de perioada similara a anului trecut", a spus Daniel Negrescu, brand manager al Murfatlar.
Murfatlar a finalizat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 42 mil. euro, in linie cu estimarile initiale, in timp ce pentru acest an obiectivul este de 50 mil. euro.
Brandurile producatorului cu cele mai mari vanzari anul trecut au fost Zestrea Murfatlar, Lacrima lui Ovidiu, Zaraza, 3 hectare, Sec de Murfatlar, Babanu, Premiat. "Am inregistrat cresteri semnificative atat in gama super premium, cat si premium. Segmentul super premium este bine reprezentat de sortimentele 3 hectare, Ferma Noua, Lacrima lui Ovidiu, Arezan si Rai Grande Reserve. Avem in plan lansarea unor noi produse premium, o noutate reprezentand-o Bitter Mamaia."
Producatorul este prezent si pe piete externe precum SUA, China, Israel, Finlanda, Germania sau Anglia. Murfatlar detine aproximativ 3.000 de hectare de vie in zonele Basarabi, Valul lui Traian, Poarta Alba, Siminoc si Valea Dacilor si are programate pentru acest an investitii de 2,4 mil. euro in replantarea a 220 ha de vita de vie.
Piata de vin este estimata la peste 450 de milioane de euro, iar cei mai importanti producatori sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari sau Jidvei. Consumul de vin imbuteliat este de aproximativ 3 litri pe cap de locuitor, in timp ce in Franta este de 59 de litri pe cap de locuitor, iar in Spania de 47 de litri. Anul 2007 a marcat concurenta deschisa dintre vinurile locale si cele de import, insa cu toate acestea, ascensiunea celor din urma nu a fost atat de puternica pe cat se estimase initial. Anul trecut a adus insa si inchiderea magazinelor din Bucuresti a doi retaileri specializati: Depozitul de Vinuri si Vinlux.
Vanzarile de vin prin intermediul super si hipermarketurilor au castigat teren in fata canalelor traditionale ajungand la finalul anului trecut la 70,9% in total, comparativ cu 67,9% in 2006, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei MEMRB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO