Companii

Investitie de 2 mil. euro in productia de frigarui

29.06.2004, 00:00 705

Johann Gierlinger, fostul actionar majoritar al producatorului de mezeluri Gourmet care si-a vandut la inceputul acestui an brandul si utilajele unui alt producator de profil - Caroli, se apuca din nou de afaceri in industria carnii, de aceasta data incercand piata semipreparatelor din carne.
Omul de afaceri austriac a obtinut, impreuna cu un alt partener austriac, un credit Sapard de 2 milioane de euro prin firma nou infiintata Convenience Prod SRL Ilfov pentru o fabrica de semipreparate in comuna Tunari din judetul Ilfov. "Domnul Girlinger a decis sa intre in afacerile cu semipreparate din carne din cauza faptului ca piata romaneasca a mezelurilor nu-i prevestea nimic bun. Erau necesare investitii foarte mari. Pentru semipreparatele din carne, 90% din desfacere este asigurata iar aceasta piata depinde mult mai mult de domnia sa decat cea a mezelurilor", spune Doina Rozescu, administratorul Convenience Prod.
La inceputul acestui an, Girlinger a vandut brandul Gourmet, o linie de productie si logistica de distributie a produsului catre Caroli, ramanand doar cu fabrica. Valoarea tranzactiei nu a fost anuntata dar surse din piata industriei mezelurilor au estimat-o la circa 1 milion de euro. "Am vandut celor de la Caroli brandul Gourmet, dar nu pot comunica care este valoarea tranzactiei", spunea Mihai Lungu, directorul firmei Gourmet, si cel care a fondat compania Gourmet in 1993, dar apoi a cedat actiunile lui Gierlinger. Lungu spune acum ca nu este implicat in nici un fel in aceasta noua afacere. "Nu am nici o legatura cu aceasta noua afacere. Eu am demarat propriile mele afaceri", afirma Lungu.
Rozescu spune ca valoarea totala a investitiei se va ridica la 2,8 milioane de euro, bani care vor fi investiti in noi linii de productie a frigaruilor si in dublarea spatiului fabricii de la 1.200 de metri patrati la 2.300 de metri patrati. "La inceput vom produce frigarui de pasare si de porc dupa care vor urma cele de vita si miel. Peste 90% din vanzari vor fi la export catre Austria, Germania si Olanda", afirma Rozescu.
Lungu sustinea ca s-a renuntat la productia de mezeluri din cauza costurilor mari de distributie. "Nu am reusit sa depasim o productie de 200 de tone de mezeluri pe luna, existand, astfel, riscul sa nu mai fim competitivi pe piata", explica Lungu. Gourmet a fost prima companie de pe piata romaneasca de mezeluri care si-a construit un brand, la inceputul anilor '90, cand aceasta notiune abia intra in vocabularului managerilor autohtoni.
Gorumet a avut anul trecut o cifra de afaceri de 3,5 milioane de euro.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO