Companii

Investitiile in promovare vor duce vanzarile Skol la peste un milion de hectolitri

11.06.2008, 21:26 29

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), filiala locala a producatorului olandez de bere Carlsberg, va investi anual peste 9 milioane de euro (suma calculata in sistem rate-card) in promovarea brandului Skol, cu 25% mai mult decat in 2007.
"Investitiile de anul acesta in promovarea marcii vor consolida pozitia Skol pe piata. In ceea ce priveste cresterea vanzarilor in volum pentru Skol, pana la sfarsitul lui 2008, estimarea noastra este ca aceasta se va situa la un nivel de 18-20%", a declarat Catalin Ignat, vicepresedinte de marketing al URBB Romania.
Ignat a adaugat ca principalii factori care vor influenta aceasta evolutie vor fi cresterea estimata pentru segmentul mainstream, temperaturile ridicate prognozate pentru aceasta vara si desfasurarea Euro 2008, grupul Carlsberg fiind unul dintre cei sase parteneri ai UEFA si sponsorul turneului de fotbal EURO 2008.
URBB a investit aproximativ 7,5 milioane de euro rate-card in promovarea marcii Skol in 2007, an in care brandul a consemnat vanzari de peste 900.000 de hectolitri, inregistrand o crestere in volum de 17% fata de 2006. URBB a anuntat la inceputul acestui an ca intentioneaza sa investeasca in 2008 peste 15 milioane de euro (valoare neta) in campanii de marketing, 10 milioane de euro fiind alocate strict bugetului de publicitate.
"Evolutia Skol de anul trecut a fost influentata de diversi factori. Principalul factor a fost cresterea in volum a pietei berii cu un procent de 17%, crestere care s-a facut simtita in primul rand pe segmentul mainstream si in special in ambalajul PET. Alti factori care au contribuit in mod esential la cresterea procentelor sunt debutul prematur al sezonului cald si temperaturile-record din timpul verii", a explicat Ignat.
Potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei, cea mai mare crestere a fost inregistrata anul trecut de berea in ambalaj la PET. Vanzarile in acest tip de ambalaj reprezentau la finele anului trecut 45,6% din totalul pietei, devansandu-le pe cele la sticla, care detineau doar 40,5% din piata la sfarsitul lui 2007.
Pozitionata pe segmentul mainstream, categoria cu cea mai mare pondere pe piata berii, marca Skol realizeaza in prezent 60% din totalul vanzarilor URBB. Potrivit ritmului de crestere de 20% estimat de companie, URBB a finalizat anul trecut cu afaceri de 102,3 mil. euro, ceea ce inseamna ca Skol a realizat in 2007 vanzari de aproximativ 60 de milioane de euro.
Marca de bere Skol face parte din portofoliul URBB din 1999 si este pozitionata pe segmentul mainstream. Vanzarile de bere Skol au crescut de 13 ori din momentul lansarii si pana in prezent. Skol detine o cota de 12-13% din segmentul de piata din care face parte, fiind comercializat in proportie de 85% prin retail si 15% prin HoReCa (hoteluri, restaurante, catering). Din portofoliul URBB fac parte si brandurile Tuborg, Carlsberg, Holsten, Guinness si Kilkenny.
Pentru anul acesta, URBB estimeaza un ritm de crestere al cifrei de afaceri cu 20%, compania urmand sa depaseasca astfel un rulaj de 120 de milioane de euro pana la sfarsitul lui 2008. Piata locala a berii a depasit anul trecut pragul de un miliard de euro, atingand un volum de 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 9,6% fata de aceeasi perioada din 2006. Principalii producatori de bere de pe plan local (Heineken Romania, Ursus Breweries, InBev Romania si URBB) estimeaza pentru anul acesta o incetinire al ritmului de crestere al pietei berii, la intre 5 si 10%.

Skol, singurul "expat"
Cele mai vandute branduri de bere din 2007 (in valoare)

Timisoreana
Bergenbier
Burger
Golden Brau
Neumarkt
Noroc
Ursus
Bucegi
Skol
Ciucas

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO