Companii

Ioan Micula, European Food: Dupa distributie, ne extindem si cu productie pe pietele externe

04.12.2007, 19:23 55

"Vom continua sa investim pentru a sustine expansiunea regionala a grupului, care vizeaza intr-o prima faza distributia si ulterior productia", a declarat Ioan Micula, presedintele companiei European Food. In prezent, grupul care si-a localizat facilitatile de productie in judetul Bihor isi distribuie produsele in aproximativ 20 de tari din Europa si are parteneriate pe pietele externe cu retele internationale de comert. Printre acestea se numara Metro, Tesco, Kaufland, Billa, Auchan sau Delhaize, potrivit datelor companiei.
Pe pietele din regiune, European Food & Drinks ar putea demara productia fie prin achizitii de companii sau fabrici, fie prin proiecte greenfield.
"Decizia de a investi in productia in afara tarii depinde, bineinteles, si de discutiile cu institutiile financiare care ne pot finanta acest proiect", a precizat Ioan Micula.
Dupa ce au demarat investitii de circa 10 mil. euro in crearea unei imagini noi pentru apa minerala Izvorul Minunilor, unul dintre cele mai importante branduri din portofoliul European Drinks, actionarii grupului anunta schimbarea imaginii corporatiste a European Food.
"Cu noua ima-gine a companiei European Food vrem sa ne apropiem mai mult de designul european. Investim cateva sute de mii de euro in acest proiect si vom promova noua imagine si in 2008", a explicat Ioan Micula. "Lucram la o imbunatatire a imaginii brandurilor care ne va ajuta si in cresterea exporturilor. Anul viitor, exporturile se vor majora cu peste 50% fata de acest an", a completat Micula.
In prezent, ritmul de crestere a exporturilor este de doua-trei ori mai mare decat cel inregistrat de grup pe piata interna, insa vanzarile pe plan local detin inca cea mai mare pondere in cifra de afaceri a grupului.
Afacerile grupului care cuprinde companiile European Food, European Drinks, Scandic Distilleries si Transilvania General Import-Export ar putea depasi 800 mil. euro in acest an, in crestere fata de valoarea de 680 mil. euro inregistrata in 2006.
Fratii Micula au deschis filiale ale European Food & Drinks in opt tari din regiune, Republica Moldova, Cehia, Slovacia, Ungaria, Polonia, Rusia, Ucraina si Bulgaria.
Prima companie implantata in strainatate a fost infiintata in anul 1995.
Grupul, infiintat in anul 1993, si-a dezvoltat afacerile prin intrari pe numeroase segmente de piata, avand in prezent peste 150 de produse in portofoliu, precum si prin exporturi.
Pe plan local, European Food & Drinks concureaza cu multinationale precum Coca-Cola HBC, Pepsi Americas, URBB sau Interbrew, cele mai bine pozitionate branduri din portofoliu fiind Izvorul Minunilor si Burger.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO