Companii

Îşi revine piaţa auto? Înmatriculările de maşini au urcat cu 44% în T1

Îşi revine piaţa auto? Înmatriculările de maşini au urcat cu 44% în T1

Autor: Bogdan Alecu

09.04.2012, 00:05 637

Înmatriculările de autoturis­me au crescut cu peste 44% în primele trei luni ale acestui an faţă de pe­rioa­da similară a anului trecut, la aproape 14.000 de maşini, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Con­ducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cu toate că este vorba de o creştere puter­nică, faţă de cea de 10% înre­gis­tra­tă în primul tri­­mestru al anu­lui trecut, volu­mul este scăzut, chiar şi raportat la un an de criză. Spre comparaţie, numai în ia­nua­rie 2009 s-au în­ma­triculat aproa­pe 14.000 de unităţi.

"Este greu de comparat cu anul trecut de­oa­re­­ce în 2011 pri­mul trimestru a fost foarte slab. Este normal să vedem că firmele au cumpărat mai multe maşini. Com­paniile nu-şi permit să aibă automobile mai vechi de trei-patru ani de­oare­ce ar pierde bani, în timp ce aceste automobile sunt achiziţionate să producă bani", a spus Nicolae Sorescu, directorul general al grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Chevrolet, Citroën, Mazda şi Suzuki.

Firmele domină piaţa

Creşterea din primele trei luni vine în contextul în care firmele au dominat aproape integral piaţa, în timp ce persoanele fizice au aşteptat programul "Rabla" şi prima de la stat de 2.700 de euro pentru a achiziţiona o maşină nouă. Programul de casare a demarat oficial la finalul săptămânii trecute, dar numai cu 30.000 de tichete, care teoretic ar ajunge numai pentru 10.000 de maşini, adică mai puţin de 10% din volumul total al pieţei auto din acest an.

"De când s-a comunicat oficial demararea programului de casare traficul de showroom a crescut foarte mult, mai ales pe partea de retail. În ianuarie şi februarie am avut clienţi care au intrat în show­room, dar majoritatea repre­zentau firme şi achiziţionau flote", a spus directorul de mar­keting al unui dealer Ford din Capitală.

Vânzările de flote şi pro­centul ridicat al acestora din piaţa totală se reflectă şi în înmatriculări - în primul trimestru al acestui an aproape două din trei maşini noi vândute au fost înregistrate în Capitală. Astfel, din cele 13.965 de maşini înmatriculate în România, peste 9.800 au numere de Bucureşti, unde majoritatea firmelor de leasing îşi au sediul.

Cea mai mare creştere a nu­mărului de maşini înmatriculate în primul tri­mestru a fost în­registrată de Kia, cu 165 de maşini, cu 230% mai mul­te decât în perioada simi­lară a anului tre­cut.

Tot o creş­te­re de peste 200% a fost punc­tată şi de Land Rover, care a urcat la 182 de maşini. Un avans de pes­te 100% a mai fost punctat şi de mărci pre­cum Ford, Lexus şi Lancia.

Se dezgheaţă vânzările de automobile exclusiviste

Din cele 34 de mărci auto care au avut ma­şini înma­tri­cu­late în primul tri­mestru, 26 au în­re­gistrat o creş­te­re faţă de pe­rioa­da similară a anu­lui trecut. Printre puţinele mărci de volum care au în­re­­gistrat un de­clin se numără şi Chevrolet, cu 209 maşini înma­triculate faţă de 216 anul trecut, dar şi Mitsu­bishi, Seat, Subaru, Mazda şi Honda.

În ceea ce priveşte piaţa de lux, pri­măvara a "dezgheţat" şi vânzările de automobile exclusiviste. În luna martie a acestui an a fost înmatriculat pe piaţa locală şi un Lamborghini Aventador nou, în valoare de peste 350.000 de euro. Maşina este echipată cu un motor V12 de 6,5 litri care dez­vol­tă 700 CP, suficient pentru a pro­pul­sa maşina de la 0 la 100 km/h în mai puţin de trei secunde. Tot în luna mar­tie a mai fost înmatriculat un Mase­rati GranCabrio de peste 100.000 de euro, dar şi două Ferrari 458.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO