Companii

Jolidon: Afacerile la nivel international devanseaza businessul local

Jolidon: Afacerile la nivel international devanseaza businessul local

Gabriel Carlig, proprietarul Jolidon: Vom mai deschide in Franta inca zece magazine in sistem de franciza si ne uitam si spre piata din Rusia pentru ca exista cerere, e o piata atractiva.

12.02.2008, 20:06 128

Cele 48 de magazine proprii si in franciza pe care compania le detine in Italia, Ungaria si Franta au contribuit cu 36 de milioane de euro la cifra de afaceri a Jolidon, in timp ce businessul la nivel local, respectiv productia si retailul, a incheiat anul trecut cu afaceri de 24 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor furnizate de companie.
"Avem doua branduri - Infiore si Chiaro di Luna -care se vand foarte bine in Italia, dar si canalele de vanzare angro contribuie mult la cresterea cifrei de afaceri", spun reprezentantii companiei.
Jolidon ramane cel mai bine vandut brand, contribuind cu 70% la businessul grupului. Pentru acest an, reprezentantii companiei intentioneaza sa extinda lantul de magazine din strainatate, pietele vizate fiind Franta si Rusia.
"Vom mai deschide in Franta inca zece magazine in sistem de franciza si ne uitam si spre piata din Rusia pentru ca exista cerere, e o piata atractiva", spune Gabriel Carlig, proprietarul Jolidon.
Cresterea exporturilor a determinat startul investitiilor in afara tarii, prima data in Ungaria, prin infiintarea companiei Jolidon Hungary KFT la Budapesta in anul 2000, apoi in Italia, cu Jolidon Italia, deschisa in 2001 la Milano, iar in 2003, in Franta cu Jolidon France, infiintata la Paris. In 2005 compania si-a continuat investitia in Franta prin deschiderea celui de al doilea sediu la Lyon. Dezvoltarea la nivel international a fost principalul factor de crestere a businessului companiei.
In 2007 exporturile companiei au depasit cu 56 de procente valoarea exporturilor atinsa cu un an in urma, ajungand la aproape 7,09 mil. euro, de la 5,06 mil. euro.
Lenjeria si costumele de baie sunt exportate in intreaga lume, principalele destinatii fiind Italia, Franta, Ungaria, Germania, Elvetia, Belgia, Slovenia, Croatia, Polonia, Letonia, Rusia, Austria, Cipru, Malta, SUA, Canada, Japonia, Africa de Sud, Liban, Israel.
Un factor important care a contribuit la cresterea afacerilor Jolidon a fost si achizitia celor doua branduri italiene, Infiore si Chiaro di Luna, prin preluarea pachetului majoritar al companiei Emmeci, unul dintre cei mai cunoscuti producatori de lenjerie intima din Italia.
Si vanzarile in reteaua proprie de magazine au crescut anul trecut cu aproape 40%, ajungand la 6 milioane de euro. Cifra de afaceri in 2007, de aproape 24 de milioane de euro, a crescut fata de 2006 cu 12%.
In prezent, grupul are peste 3.000 de angajati si un lant de 113 magazine Jolidon, dintre care proprii 65, in principalele orase si centre comerciale din Romania, trei in Budapesta, Ungaria, 35 in Italia si 10 boutique-uri in Franta, in sistem de franciza. Pe piata lenjeriei intime Jolidon are competitori puternici, cum ar fi I.D. Sarrieri, Etam sau Triumph, companii care sunt prezente si in Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO