Companii

JTI, crestere de 26,5% in S1

10.08.2007, 20:03 13

Compania Japan Tobacco International (JTI), unul dintre principalii jucatori de pe piata locala a tigaretelor, a inregistrat in primul semestru din acest an o crestere de 26,5% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 550 mil. lei (165 mil. euro). In acelasi timp, volumele vandute de JTI pe piata locala au crescut fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 3%, pana la 658,3 milioane de unitati, marcand o revenire fata de 2006, cand intreaga piata a fost afectata de scumpirea tigarilor.
"Anul trecut intreaga industrie a avut de suferit prin introducerea taxei de viciu, care a generat cresteri bruste de preturi de peste 30%, ceea ce a dus la scaderea volumelor legale cu 8% si dezvoltarea contrabandei", a spus Gilda Lazar, directorul corporate affairs al companiei.
Acciza totala pentru tigarete este, de la 1 iulie, de 41,50 euro/1.000 bucati. Pentru anul viitor, Codul Fiscal stabileste majorarea accizelor la 50 euro/1.000 de tigari, urmand ca pana in 2010 valoarea accizei sa ajunga la 74 de euro.
JTI a platit in primul semestru accize de 447 mil. lei, aproximativ o treime din aceasta suma fiind constituita din taxa pe viciu. Taxa pe viciu platita de JTI a fost in primul semestru de 133 mil. lei, apropiindu-se de taxa pe viciu platita de companie pe intreg anul trecut, de 148,7 mil lei.
Anul trecut, compania a inregistrat afaceri de 950,6 mil. lei (270 mil. euro). Portofoliul JTI include marcile Camel si Salem, pe segmentul premium, iar pe segmentul economic compania este prezenta cu marci precum More, Winchester si Monte Carlo.
In studiul realizat de AC Nielsen pe anul 2006 pe segmentul de retail, Winston ocupa locul sapte in topul celor mai vandute tigari atat ca volum, cat si ca valoare, la un loc distanta in favoarea Winchester-ului.
JTI Romania detine o fabrica de tigarete la Bucuresti, a carei productie este destinata atat pietei interne, cat si exportului. Compania exporta filtre in Andorra si Serbia, precum si tigarete in Ungaria si tarile baltice, iar pe viitor intentioneaza sa isi extinda exportul si in alte tari din regiune.
Japan Tobacco International a preluat, la sfarsitul anului trecut, producatorul britanic de tigari Gallaher. Subsidiarele din Romania ale celor doua companii se afla in proces de fuziune din luna aprilie.
Valoarea pietei tigarilor din Romania a fost in 2006 de circa 1,5 miliarde de euro, principalii producatori de tigari de pe piata locala fiind, pe langa JTI, Phillip Morris Romania, si British American Tobacco Romania.
Potrivit reprezentantilor JTi piata contrabandei de tigari a ajuns la sfarsitul anului trecut la 15% din totalul pietei, fata de 5% in 2005.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO