„Kaufland are o politică de personal foarte strictă şi bine pusă la punct. Se fac angajări doar după ce fiecare salariat este încărcat suficient. Mai mult, există şi un sistem de angajări temporare pe o perioadă determinată de trei luni şi doar dacă rezultatele sunt bune acesta rămâne permanent“, spune Marcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva & Company. El a lucrat anterior pentru germani, în poziţia de sales project manager, şi spune că retailerul preferă să îşi cumpere terenuri mai scumpe în centrul oraşelor decât ieftin şi la periferie.
De altfel, germanii au cele mai multe magazine pe suprafaţă mare deschise în centrul oraşelor, poziţia favorizând un trafic mare şi în timpul săptămânii nu doar în weekend.
Astfel, Kaufland şi-a majorat profitul în 2012 cu 63,7%, până la 275 mil. lei. Următorul cel mai profitabil lanţ, Carrefour a avut un câştig net de 105 mil. lei.
Fiecare dintre jucătorii din comerţul modern local are câteva mii de angajaţi, cifre ce îi poziţionează în topul celor mai mari angajatori din economie.
Acest articol face parte dintr-o analiză mai amplă publicată în suplimentul de Retail al Ziarului Financiar, apărut marţi. Articolul va fi disponibili şi pe ZF Corporate, serviciul de ştiri cu plată al Ziarului Financiar.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels