Companii

Kaufland tace si face. Influx de capital de 48 mil. euro in decembrie

03.02.2005, 00:00 36

Planurile ambitioase anuntate de Kaufland, divizia de hypermarketuri a grupului german Schwartz, incep sa se confirme. Grupul german, care are in prezent in constructie mai multe magazine in Bucuresti si provincie, a adus deja potrivit statisticilor Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), 48,4 milioane de euro ca aport la capitalul social al companiei pe care a infiintat-o in Romania - Kaufland Romania.
"Suma va fi utilizata pentru expansiunea si realizarea magazinelor", a declarat pentru ZF Gunther Grieb, directorul general al Kaufland Romania.
Cele 48 de milioane de euro ar permite grupului german sa deschida intr-o prima faza 5-6 magazine, avand in vedere ca, potrivit reprezentantilor companiei, investitia pentru un magazin variaza intre 8 si 10 milioane de euro.
Planurile anuntate de Kaufland pentru piata romaneasca la nivelul urmatorilor cinci ani vor implica investitii de aproape jumatate de miliard de euro. Germanii spun ca vor deschide 50 de magazine in cinci ani, ceea ce inseamna un ritm de zece magazine pe an.
Expansiunea rapida este strategia pe care grupul german a urmat-o si pe alte piete din Europa Centrala si de Est, precum Cehia sau Polonia.
Potrivit Kaufland, expansiunea de pe piata romaneasca beneficiaza, alaturi de cea din Bulgaria, de fondurile pe care grupul german le-a obtinut in urma cu mai mult timp din partea Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD).
Primul magazin Kaufland din Romania va fi deschis in vara acestui an in Bucuresti, pe locul fostei fabrici de sapun Stela din apropiere de Bucur-Obor, urmand sa intre in aria de acoperire ale unor alti jucatori internationali precum discounterul XXL Mega Discount!, supermarketul Gima, dar si doua hypermarketuri - Carrefour si Cora.
Si urmatoarele magazine Kaufland vor fi situate in interiorul oraselor, spun reprezentantii grupului german. Chiar daca este vorba de un hypermarket (cel mai mare format de comert cu amanuntul), dimensiunea de pana la 5.000 de metri patrati, alaturi de absenta unor galerii comerciale permite grupului german sa se implanteze in interiorul zonelor locuite, avand in vedere ca are nevoie de suprafete de cel mult 10.000-15.000 de metri patrati.
Venirea Kaufland pe piata romaneasca va aduce, potrivit analistilor, o crestere a concurentei, grupul german fiind recunoscut pe pietele unde este prezent ca o companie foarte agresiva in ceea ce priveste politica de preturi. Mai mult, gama de produse a Kaufland include intr-o mare masura produse sub marca proprie, acestea avand avantajul ca nu implica chetuieli de marketing si promovare ridicate.
Anul acesta sunt asteptate intrarile pe piata romaneasca ale altor doua retele germane de magazine care pun un accent deosebit pe preturi. Plus, reteaua de magazine discounter a grupului Tengelmann si Penny Market, marca de profil a grupului Rewe isi vor face aparitia in acest an cu primele magazine. Ambele companii au inceput deja, potrivit informatiilor din piata, constructiile depozitelor centrale, dupa ce pe parcursul anului trecut, cele doua grupuri germane au subscris in cadrul capitalului social al companiilor de pe piata locala, potrivit statisticilor ONRC, aproape 8 milioane de euro.
In plus, Romania Hypermarche, compania care opereaza hypermarketul Cora a primit la randul sau anul trecut o infuzie de capital de peste 20 de milioane de euro, cea mai probabila destinatie fiind constructia celui de-al doilea magazin situat pe locul fostei fabrici de lapte Miorita din vestul orasului.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO