Companii

KPMG: Monitorizarea factorilor care afectează sustenabilitatea unei afaceri permite companiilor să-şi îmbunătăţească performanţa financiară

Autor: Radu Bostan

16.05.2013, 21:02 138

Companiile trebuie să fie mai transparente în comunicarea informaţiilor care privesc efectele activităţii asupra mediului şi comunităţilor, iar monitorizarea factorilor care generează valori nefinanciare de tipul acestora poate ajuta firmele să-şi reducă costurile şi să găsească noi oportunităţi de piaţă, apreciază Wim Bartels, coordonator al serviciilor de Assurance în domeniul sustenabilităţii din cadrul firmei de consultanţă KPMG. „Concentrarea asupra factorilor generatori de valori nefinanciare ne ajută să înţelegem mai bine care elemente au o influenţă reală asupra rezultatelor financiare finale“, a declarat Bartels într-o conferinţă. El a mai spus că raportarea informaţiilor cu privire la sustenabilitatea businessului este obligatorie în 10 dintre cele mai mari economii ale lumii şi că unele pieţe de capital au introdus în cerinţele de listare informaţii privind impactul asupra mediului şi guvernanţa corporativă. Practica nu este încă uniformă în lume, dar companiilor li se sugerează să îşi monitorizeze performanţele în funcţie de criterii precum impactul asupra mediului, relaţiile cu autorităţile, relaţiile dintre angajaţi sau siguranţa produsului. Bursa de la Bucureşti nu prevede încă astfel de obligaţii de raportare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO