Companii

Kraft Foods intra pe piata cafenelelor cu brandul Jacobs

07.02.2008, 19:54 94

Kraft Foods Romania, cu vanzari anuale de peste 120 mil. euro, intra pe segmentul cafenelelor cu brandul care a adus compania pe locul intai pe piata cafelei din Romania, Jacobs, printr-o investitie estimata la mai putin de 100.000 de euro. Primele locatii ale cafenelelor Kraft vor fi mallurile dezvoltate de Anchor Grup in Capitala, respectiv Bucuresti Mall si Plaza Romania. Romania este prima piata din Europa de Sud-Est pe care grupul a decis sa se extinda cu cafenelele Jacobs.
Un alt jucator de pe piata cafelei, grupul cu capital romanesc Romaqua care detine brandul Metropolitan, intentioneaza sa faca o miscare similara. Prima sa cafenea Metropolitan va fi deschisa in urmatoarea perioada tot in Bucuresti, insa nu va fi amplasata intr-un centru comercial.
In malluri, Kraft Foods se va bate cu lanturi de cafenele precum Starbucks, Gloria Jean's Coffees, High Hills Caffe, acestea fiind dezvoltate in sistem de franciza.
Potrivit estimarilor ZF, Capitala numara in prezent mai putin de 500 de cafenele, in conditiile in care in Praga numarul acestora depaseste 1.000 de locatii, iar in alte capitale europene precum Parisul sau Londra exista peste 3.000 de astfel de unitati.
Cafenelele inregistreaza cresteri importante ale vanzarilor in ultimii ani, insa ele reprezinta inca un procent mic din piata locala a cafelei. Canalul HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) aduce sub 10% din consumul de cafea in Romania, potrivit datelor de pe piata. Piata totala, dominata de vanzarile in magazine, este estimata la 150-200 mil. euro in prezent, cei mai mari jucatori fiind Kraft Foods, Strauss (Elite), Tchibo, Cafea Fortuna sau Nestle. Cu un consum pe cap de locuitor situat la jumatatea mediei Uniunii Europene, piata locala a cafelei are inca un potential insemnat de crestere. In timp ce companiile multinationale Kraft Foods, Tchibo si Strauss mizeaza pe dezvoltarea segmentului premium, producatorul roman Cafea Fortuna realizeaza cea mai mare parte a vanzarilor sale din cafeaua vrac, fiind lider al acestei categorii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO