Companii

Kraft Foods: noua divizie de biscuiti LU va aduce 15-20% din cifra de afaceri

Kraft Foods: noua divizie de biscuiti LU va aduce 15-20% din cifra de afaceri

Peter Muller, directorul general al Kraft Foods Romania: "Piata biscuitilor are un potential mare de crestere. Daca ne uitam la volume, putem spune ca este la acelasi nivel cu cea a ciocolatei, pentru ca vanzarile vrac detin o cota importanta. Ca si consum de biscuiti pe cap de locuitor, piata locala este la o treime sau la jumatate din media unor tari precum Croatia sau Serbia".

26.03.2008, 16:15 484

Compania intentioneaza sa se impuna si pe piata biscuitilor dulci din Romania cu produsele LU, dupa ce a ajuns pe primul loc pe piata ciocolatei si pe cea a cafelei. "In urmatorii ani vrem sa ajungem lideri de piata si pe segmentul biscuitilor dulci, care in 2008 vor reprezenta circa 5-7% din cifra de afaceri a companiei. Ponderea biscuitilor poate ajunge la 15-20% din vanzarile Kraft Foods pe piata romaneasca", a declarat Peter Muller, directorul general al companiei Kraft Foods Romania.
Kraft, unul dintre cei mai mari producatori alimentari pe piata mondiala, a preluat divizia de biscuiti a grupului francez Danone (branduri precum LU si Prince - n.r.) in cadrul unei tranzactii incheiate la nivel international. Achizitia a fost realizata anul trecut si s-a ridicat la 5,3 mld. euro. In momentul preluarii, Kraft estima ca divizia de biscuiti va deveni cel mai mare business global al grupului, cu o pondere de aproximativ 20% in veniturile totale.
Biscuitii dulci vor fi din acest an a treia mare divizie a subsidiarei locale a Kraft, dupa ciocolata si cafea, si inaintea cremei de branza Philadelphia.
Muller a mai spus ca biscuitii LU ofera sinergii mai mari in portofoliul companiei fata de crema de branza. Compania va incepe in aprilie si o campanie de promovare a biscuitilor. Tot de luna viitoare va fi schimbata distributia LU pe piata locala, pentru a integra aceste produse in sistemul de distributie al Kraft Foods. Anterior, biscuitii LU erau importati si distribuiti in Romania de catre compania de distributie Consumer Product Network, cu afaceri de circa 40 mil. euro la nivelul anului 2007.
"Piata biscuitilor din Romania are un potential mare de crestere. Daca ne uitam la volume, putem spune ca este la acelasi nivel cu cea a ciocolatei, pentru ca vanzarile vrac detin o cota importanta. Ca si consum de biscuiti pe cap de locuitor, piata locala este la o treime sau la jumatate din media unor tari precum Croatia sau Serbia", a adaugat Muller.
Kraft se lupta direct cu companii precum Ulker (Turcia), Supreme Chocolat, Rostar, dar si cu importatori activi mai ales pe segmentul premium, pe o piata a biscuitilor dulci estimata la cateva zeci de milioane de euro in acest moment.
Directorul Kraft Foods Romania vede potential de dezvoltare a noii divizii prin intrari pe categorii noi de produse in viitor. "Daca ne uitam la toate categoriile de snacks-uri, excluzand produsele din ciocolata, vedem o piata de 400 mil. euro in Romania", a subliniat Muller. Acesta nu exclude achizitii pe piata locala, pentru a adauga in portofoliul companiei cate-gorii noi de produse. Potrivit declaratiilor lui Peter Muller citate de Mediafax, vanzarile Kraft Foods Romania au urcat anul trecut cu aproximativ 20% fata de 2006. Cifra de afaceri a companiei poate fi estimata astfel la peste 140 mil. euro la nivelul lui 2007, dupa ce in 2006 Kraft Foods a raportat afaceri de 400 mil. lei (114 mil. euro), potrivit datelor Ministerului de Finante.
Cele mai mari vanzari au fost inregistrate pe piata ciocolatei, pe care Kraft concureaza cu Cadbury (Kandia), Supreme Chocolat sau Heidi Chocolat Suisse. Marca premium de ciocolata a Kraft Foods, Milka, prezenta pe toate cele trei segmente (tablete, batoane si praline), detine o cota de aproximativ 20% din piata romaneasca. Anul trecut, vanzarile de produse Milka au crescut cu aproximativ 40% fata de 2006, conform datelor companiei. Kraft a lansat ieri un ambalaj nou pentru tabletele Milka.
Kraft Foods detine prima pozitie si pe piata cafelei, pe care activeaza cu brandurile Jacobs si Nova Brasilia, cel mai mare competitor al sau fiind grupul Strauss (Elite) din Israel.


Cu cine se bate LU In Romania

Cei mai importanti competitori sunt in prezent Ulker (Biskrem, Petit Beurre, Tempo), Supreme Chocolat (Ulpio), Alka (Zeo, Dr. Krantz), dar si importatorii activi pe segmentul premium al pietei.
Cei mai multi producatori locali se bat pe segmentul biscuitilor dulci fara crema, printre acestia fiind Bifa Arslan, Rostar, Romdil, Dobrogea Group.
Pe piata bicuitilor dulci, produsele de baza - din categoria inferioara de pret - detin inca 50% din volumul vanzarilor, restul fiind reprezentat de biscuitii cu crema.

Mai multa ciocolata
Piata ciocolatei ar putea creste in acest an cu circa 10-20% fata de 2006, potrivit lui Peter Muller, directorul general al Kraft Foods Romania. Acesta estimeaza piata de profil la 250 mil. euro la nivelul anului 2007. Tabletele de ciocolata reprezinta principalul segment al pietei de profil, cu 80% din totalul vanzarilor, restul de 20% fiind acoperit de batoane si praline.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO