ZF 24

La 22 de luni de la începerea lucrărilor, mallul Promenada din Floreasca e pregătit pentru deschidere. Cu ce argumente luptă pentru clienţi?

Autor: Cristi Moga

16.10.2013, 12:55 4496

Mallul Promenada din zona Floreasca, a cărui deschidere este programată pentru mâine, 17 octombrie, a putut fi vizitat încă de astăzi de jurnalişti, la 22 de luni distanţă de la începerea lucrărilor la investiţia de peste 130 de milioane de euro din nordul Capitalei.

În faţa mallului, pe trotuarul din dreptul clădirii Floreasca Business Park, câteva sute de angajaţi erau afară, dar nu pentru deschiderea mallului, ci în urma unui exerciţiu realizat de administratorii şi proprietarii proiectului de birouri. Cu toate acestea, imaginea acelui grup dezvăluia de fapt o parte importantă din viitorii clienţi ai mallului construit în mijlocul zonei cu cea mai importantă dezvoltare de birouri din Bucureştiul ultimilor ani.

“În 2003, când am realizat clădirea Oracle Tower de peste drum, în zonă nu era construit aproape nimic”, afirmă Gerald Beck, managing director al companiei Raiffeisen Evolution, dezvoltatorul proiectului. “Acum, în împrejurimi lucrează 35.000 de angajaţi şi numărul acestora va continua să crească. Estimăm că Promenada va avea un trafic zilnic de circa 25.000 de persoane, iar în apropierea Crăciunului numărul acestora va creşte la peste 30.000”, a declarat şi Markus Neurauter, care ocupă poziţia de managing director al Raiffeisen Evolution.

Mallul cu o suprafaţă închiriabilă de 35.000 de metri pătraţi a fost împărţit în 143 de spaţii comerciale dintre care 129 vor fi pregătite mâine pentru deschidere. Peek & Cloppenburg, H&M, Zara, Hervis, Humanic, Flanco, Billa sau Tchibo sunt printre magazinele care şi-ar putea primi clienţii chiar de astăzi, în timp ce Lacoste, Next sau Lashez nu vor avea magazinele finalizate nici mâine.

La etajul doi, în zona de food-court şi entertainment, cel mai mare spaţiu va fi ocupat de restaurantul La Fattoria, alături de care sunt prezente şi reţele ca McDonald’s, KFC sau Chopstix, trei cafenele orientate către terasa exterioară, în timp ce un fast-food cu profil mongolez va fi deschis în aproximativ două săptămâni. În aceeaşi zonă va fi amenajat şi un centru de fitness World Class, cu deschiderea programată la 1 decembrie, precum şi un centru de bowling, ce va fi inaugurat în primul trimestru al anului viitor.

Printre noutăţile pe care le aduce proiectul se numără primul magazin Tchibo, primul magazin mono-brand LEGO, iCentre - un comerciant de produse Apple, sau ZooberKidz, retailer care comercializează produse Disney. Un factor de diferenţiere faţă de alte malluri din Bucureşti îl reprezintă terasa de 7.000 de metri pătraţi amenajată pe acoperişul mallului, care va fi folosită inclusiv în anotimpul rece pentru amenajarea unui patinoar şi a unui târg de Crăciun.

Proiectul cuprinde şi o parcare de 1.300 de locuri pe două etaje subterane pe care dezvoltatorii mallului au decis ca cel puţin pentru o perioadă să nu o taxeze, în ciuda faptului că există un sistem de monitorizare prin care poate fi ţinută evidenţa timpilor de staţionare a maşinilor în cadrul proiectului.

Mallul punctează bine la capitoul design şi luminozitate, primele etaje fiind dominate alb şi gri electric, în timp ce zona de food-court este mult mai colorată, cu alei verzi şi scaune portocalii, în timp ce luminile din tavan au contur roz.

Ţinând cont că este doar al doilea mall din nordul Capitalei, se poate spune că era necesară o variantă la proiectul Băneasa, iar prima concluzie este că pentru zona în care se află proiectul celor de la Raiffeisen Evolution are suficiente argumente cu ajutorul cărora se poate lupta pentru banii clienţilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO