Companii

La electrocasnice, DAE este sub control

17.01.2005, 00:00 11

Introducerea in aceasta luna a obligativitatii afisarii Dobanzii Anuale efective (DAE) nu a afectat traficul din magazinele de electrocasnice, situat oricum departe de valorile din luna anterioara. Tocmai de aceea, spun jucatorii din piata, vanzatorii si consultantii de credit au la dispozitie timpul necesar pentru a explica fiecarui client in parte ce inseamna de fapt DAE.
"Clientii care au intrat in magazin se arata foarte interesati de DAE. Tocmai de aceea noi am afisat DAE pentru sistemul de finantare pe care il recomandam pe eticheta fiecarui produs", spune Razvan Iancau, director de marketing al companiei Domo Retail, ce detine reteaua de magazine Domo.
El spune ca, pe langa valorile DAE publicate pe etichetele produselor, exista si un calculator DAE pentru toate variantele de finantare disponibile pentru produsele comercializate in reteaua Domo.
Parerea este sustinuta si de Dan Ostahie, presedinetele grupului Altex, care detinea retelele de magazine Altex si Media Galaxy. El spune ca numarul de vizitatori si clienti ai magazinelor Altex si Media Galaxy se incadreaza in limitele anticipate.
"Nu au fost nici mai putini, dar nici mai multi clienti ca urmare a introducerii DAE. Consumatorul roman nu a reactionat inca", adauga Ostahie.
Prima companie de credite de consum aparuta pe piata locala,. Credisson, afirma la randul ei ca efectul noilor norme nu s-a vazut inca.
"Incepand din 6 ianuarie (cand a intrat in vigoare Legea 289/2004 privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate persoanelor fizice - n. red) nu am observat o crestere sau o scadere a vanzarilor. Volumul este normal pentru aceasta perioada de inceput de an", apreciaza Violeta Sarbu, director de marketing al companiei care ofera credite de consum la achizitionarea de produse din cadrul maagzinelor Flanco, Cosmo, Cora, Elvila, Best Computers, Praktiker, Depozitul de Calculatoare.
"Efectul scontat al noilor reglementari este evitarea unui grad ridicat de indatorare, peste puterea financiara a clientilor. Consideram ca aceasta masura este binevenita, in conditiile in care multi jucatori de pe piata "omiteau" sa afiseze costul real al creditului", completeaza Sarbu.
In aceste conditii, pana la urmatorul varf al vanzarilor, din apropierea Pastelui, consultantii de credit au la dispozitie destul de mult timp dentru a-i face sa intealeaga pe potentialii clienti ce inseamna de fapt DAE si cat plateau ei cu adevarat pentru un produs electrocasnic.  ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO