Companii

La iarna incepe greul, cand cheltuielile pentru casa vor creste, crede patronul Aldis

La iarna incepe greul, cand cheltuielile pentru casa vor creste, crede patronul Aldis
03.09.2009, 00:00 70

George Naghi, proprietarul producatorului de mezeluri Aldis din Calarasi, companie cu afaceri de peste 90 de milioane de euro in 2008, sustine ca producatorii de mezeluri vor resimti cea mai grea perioada a crizei economice in iarna acestui an.

„Pentru noi greul abia acum incepe deoarece, din iarna, majoritatea cumparatorilor vor cheltui mai mult pe intretinere, caldura si alte utilitati. Aceste cheltuieli, corelate cu scaderea veniturilor, vor determina o scadere a consumului", a declarat George Naghi, actionarul si presedintele Aldis. In aceste conditii, omul de afaceri spera sa poata mentine anul acesta cifra de afaceri inregistrata in 2008 si sa gaseasca solutii pentru a nu inregistra pierderi.

Cerne clientii din retail

„In prezent, inregistram o crestere a cifrei de afaceri, deoarece au crescut vanzarile de carne refrigerata, insa lucram cu un profit de supravietuire. Am renuntat la profit deoarece am scazut preturile", sustine Naghi, fara a mentiona procentul cu care a diminuat preturile sau categoriile de produse pe care le-a ieftinit.

Omul de afaceri estima la inceputul acestui an ca businessul de mezeluri va inregistra in 2009 o crestere de 15%, la peste 100 de milioane de euro, bazandu-se pe portofoliul diversificat al companiei si pe faptul ca majoritatea investitiilor finalizate la jumatatea anului trecut vor fi exploatate la maximum abia anul acesta.

La nivel de grup, el previziona pentru anul acesta un avans de 20%, la 140 de milioane de euro. In primul trimestru al acestui an, consumul de mezeluri a scazut insa sub asteptarile producatorilor, ale caror profituri au fost afectate sever.

 De aceea, majoritatea producatorilor au decis in aceasta perioada sa renunte la colaborarea cu clientii care nu mai puteau achita la timp marfa achizitionata.

„Am mai cernut din clientii pe care ii aveam si am renuntat la cel putin 15% din ei, atat din cauza crizei, cat si pe fondul extinderii lanturilor de magazine internationale din retailul modern", spune omul de afaceri, completand ca Aldis are in total cateva mii de clienti. 

Aldis are de recuperat in prezent aproape 100.000 de euro de la retailerul Spar, cel de-al treilea retailer alimentar roman de pe piata locala, cat si o suma „mai mica" de la reteaua de supermarketuri Trident din Sibiu, ambele intrate recent in insolventa.

Lunile de vara, cele mai bune din acest an

„In primele trei luni din 2009 am inregistrat o mica scadere. Dupa primul trimestru am inceput sa ne revenim insa treptat, iar in lunile de vara, cele mai bune trei luni din acest an, am reusit sa recuperam pierderile din prima parte a anului", afirma presedintele companiei.

Aldis nu este singurul producator care a inregistrat o revenire a vanzarilor in lunile de vara ale acestui an, businessul de mezeluri al grupului CrisTim, principalul competitor al producatorului din Calarasi, inregistrand de asemenea in luna iulie a acestui an o crestere de 20% a cifrei de afaceri. Vara este insa o perioada atipica pentru aceste cresteri, industria mezelurilor inregistrand varful de vanzari in perioada de iarna.

Grupul Aldis, controlat de George Naghi si sotia sa Alina, este format din companiile Aldis (cu activitati in abatorizare, productie mezeluri, semipreparate si ready meal), Aldis AP (agricultura, zootehnie, agroturism, alimentatie publica) si Campis (constructii).

Prin intermediul companiei Aldis AP, Naghi mai detine in Calarasi o pensiune de 300 de camere si un restaurant in localitatea Drajna.

Principalii jucatori din piata preparatelor din carne sunt Cris Tim, Aldis, Angst, Caroli, Tabco-Campofrio si Elit Cugir.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO