Companii

LaborMed vizeaza afaceri de 150 mil. euro in trei ani

04.11.2009, 23:14 51

Producatorul de medicamente LaborMed, aflat in portofoliulfondului de investitii Advent International, estimeaza ca in treiani de zile cifra de afaceri va ajunge la 150 mil. euro comparativcu 60 mil. euro, nivelul estimat pentru acest an.
"Intentionam sa dezvoltam o companie regionala. In prezent 10% dinvanzari merg la export, insa vom ajunge la 30% in maximum treiani", a spus Adrian Stroilescu, business development director alLaborMed Group.
Prezenta companiei pe pietele externe s-a consolidat dupa achizitiain iulie a rivalului Ozone, iar in prezent activitatea se deruleazain state precum Polonia, Cehia, Slovacia, Moldova sau Rusia. Ozoneavea un portofoliu regional de 400 de branduri, precum Algozone,Ceclozone, Entran si ExtremVit.
Reducerea preturilor operata in primavara acestui an a determinat oscadere cu 30% a vanzarilor LaborMed in valoare, in timp ceintroducerea masurii de clawback (o taxa care se aplica asupravanzarilor de medicamente cu prescriptie si poate varia intre 5-11%din cifra de afaceri - n. red.) a dus la un declin de 9%.
"40% din afaceri sunt afectate, astfel ca ne gandim la masuri dereorganizare", a mai spus Stroilescu. Astfel, in decembrieaproximativ jumatate din angajati vor intra in somaj tehnic, insaproducatorul ia in calcul si renuntarea la o parte din personal. Incadrul LaborMed lucreaza circa 500 de persoane.
"Am constatat ca exista stocuri de medicamente, astfel ca pacientiinu vor fi afectati. Nu avem de gand sa luam masuri radicale, insatotul este dictat de situatia din piata", a mai spusStroilescu.
El este de parere ca in situatia actuala din industriafarmaceutica, numai multinationalele vor putea rezista pentru caisi vor putea balansa portofoliul de produse intre tari.
Compania pregateste 20 de produse pentru a fi exportate in altestate. In ceea ce priveste portofoliul de pe piata interna,LaborMed a renuntat la circa 10-15 produse si ar mai putea adoptaaceeasi strategie si in cazul altor medicamente, in special dincategoria celor cu prescriptie. Pe de alta parte, sunt vizate noilansari, de 20 de produse, in intervalul 2010-2011.
"2010 se anunta mult mai dificil fata de anii trecuti", a continuatStroilescu.
LaborMed a parafat doua tranzactii anul acesta, preluarea Ozone sipreluarea a 12 branduri de produse fitoterapeutice (naturale) alecompaniei PlantExtrakt din Cluj. Aceste achizitii au urcatproducatorul in top zece jucatori din piata farmaceutica, estimatala circa 2 mld. euro. Alti producatori locali de medicamente suntTerapia Ranbaxy, Zentiva, Antibiotice, Actavis, Biofarm, GedeonRichter Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO