Companii

Lafarge Ciment a crescut dublu fata de estimari si se indreapta spre 400 mil. euro

Lafarge Ciment a crescut dublu fata de estimari si se indreapta spre 400 mil. euro

Philippe Questiaux, presedintele Lafarge Ciment

15.02.2008, 20:57 23

In 2007, compania, cel mai mare producator de ciment de pe piata locala, a inregistrat o crestere a vanzarilor de ciment de 47,4% fata de anul precedent, pana la circa 335 mil. euro, evolutie influentata de avansul volumelor comercializate, respectiv 33,1%, si de cresterea preturilor cu 14,3%. Avansul raportat de companie a fost dublu fata de estimarile initiale.
"In Romania si in Polonia am inregistrat cresteri puternice a vanzarilor datorita boom-ului de pe piata rezidentiala si a sectorului de infrastructura", au declarat in raportul anual reprezentantii Lafarge.
Cresterea puternica de anul trecut a Lafarge Ciment s-a datorat reducerii la circa 5% a activitatii de export, din cauza cresterii peste asteptari a pietei locale a cimentului, cu circa 30%, pana la 800 de milioane de euro. Lafarge exporta in urma cu doi ani circa 30% din cantitatea de ciment produsa pe piata locala, insa exporturile au fost reduse treptat, urmand ca aceasta strategie sa continue si in anii urmatori.
De altfel, grupul francez Lafarge a realizat anul trecut pe toate cele trei divizii pe care activeaza, respectiv ciment, agregate si betoane si gips-carton, o cifra de afaceri de 400 mil. euro pe piata romaneasca, in crestere cu circa 45% fata de 2006, pe fondul cresterii consumului de materiale de constructii.
Pentru a face fata cererii de pe piata, compania va majora pana la sfarsitul anului capacitatile de productie si distributie cu peste un milion de tone de ciment la cele doua fabrici din Medgidia si Hoghiz, precum si capacitatea statiei de macinare de la Targu-Jiu, investitia totala pentru acest proiect ridicandu-se la 58 de milioane de euro.
In plus, reprezentantii companiei iau in considerare construirea unei noi linii de productie, in care ar putea investi circa 200 de milioane de euro.
Anul trecut a fost pentru prima data dupa '89 cand consumul de ciment a egalat capacitatea instalata a producatorilor de ciment, situatie care i-a determinat pe principalii competitori ai Lafarge de pe piata romaneasca, respectiv Holcim (Elvetia) si HeidelbergCement (Germania) sa anunte investitii masive in majorarea capacitatilor de productie.
In conditiile in care piata imobiliara continua sa creasca si se intensifica investitiile in infrastructura, piata cimentului va depasi anul acesta un miliard de euro, in crestere cu 20-25% fata de anul trecut.
Lafarge are o capacitate instalata de 5,5 milioane de tone, in conditiile in care intreaga productie a fabricilor din Romania se ridica la 10,5 milioane de tone.
Operatiunile grupului francez Lafarge, cel mai mare producator de ciment la nivel mondial, sunt reprezentate in Romania de Lafarge Ciment, Lafarge Agregate si Betoane, respectiv Lafarge Arcom Gips.
Grupul Lafarge a intrat pe piata locala in 1997, prin preluarea fostului producator national Romcim, si are in prezent 1.500 de angajati.
Principalii competitori ai companiei sunt filialele locale ale Holcim (Elvetia) si HeidelbergCement (Germania).
Vanzarile totale de ciment ale Lafarge au urcat anul trecut cu 7%, la 9,4 miliarde de euro, de la 8,8 miliarde de euro in 2006, in timp ce profitul EBITDA obtinut de grup din vanzarile de ciment a avansat cu 14%, la 3 miliarde de euro, de la 2,7 miliarde de euro in 2006.
Avansul a fost sustinut de conditiile favorabile de pe toate pietele unde Lafarge desfasoara operatiuni de efectul pozitiv al masurilor de reducere a costurilor si de imbunatatirea marjelor operationale.
Vanzarile totale realizate anul trecut de grupul de materiale de constructii Lafarge au urcat cu 4%, la 17,6 miliarde de euro, de la 16,9 mld. euro in 2006.


Francezi la putere

Grupul Lafarge a intrat pe piata locala in 1997, prin preluarea fostului producator national Romcim si are in prezent 1.500 de angajati.

Lafarge este cel mai mare producator de ciment de pe piata locala, cu o capacitate instalata de 5,5 milioane de tone, in conditiile in care intreaga productie a fabricilor din Romania se ridica la 10,5 milioane de tone.

Francezii au realizat anul trecut o cifra de afaceri de 400 mil. euro pe piata romaneasca, in crestere cu circa 45% fata de 2006, pe toate cele trei divizii pe care activeaza, respectiv ciment, agregate si betoane si gips-carton.

Lafarge ia in considerare construirea unei noi linii de productie, in care ar putea investi circa 200 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO