Companii

Lantul Marriott a semnat contractul pentru un hotel Courtyard de patru stele

Lantul Marriott a semnat contractul pentru un hotel Courtyard de patru stele

Investitia in acest hotel s-ar putea situa intre 14 si 18 milioane de euro, luand in calcul un cost pe camera intre 74.000 si 100.000 de euro

04.06.2009, 16:30 130

Contractul a fost deja semnat cu un dezvoltator si urmeaza ca anul acesta sa inceapa lucrarile de constructie ale hotelului, care va opera 187 de camere, potrivit unor surse de pe piata imobiliara.

Investitia in acest hotel s-ar putea situa intre aproape 14 si 18 milioane de euro, luand in calcul un cost pe camera intre 74.000-100.000 de euro, potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor Marriot.
Grupul hotelier Marriott ar putea aduce brandul de patru stele si in alte orase din tara, precum Brasov, Sibiu, Constanta, Sinaia sau Targu-Mures, potrivit unor declaratii anterioare. Reprezentantii hotelului JW Marriott din Capitala nu au dorit sa comenteze informatiile ZF si nu au precizat nici numele dezvoltatorului imobiliar cu care s-ar fi semnat contractul. Pe de alta parte, mai multi hotelieri considera ca actualele conditii din piata reprezinta un moment oportun pentru dezvoltarea de hoteluri.
 
Pregatesc terenul pentru revenirea cererii
"Preturile terenurilor au scazut, lucrarile de constructie sunt mai ieftine, deci este un moment bun pentru dezvoltarea unui hotel, care va fi livrat pe piata in doi-trei ani", a spus Adela Cristea, development manager al Hilton pe Europa & Africa, in cadrul seminarului "Why romanian's hotel development is heating up, even as the economy cools".
Cristea a mai adaugat ca Bucurestiul are nevoie de hoteluri pe termen mediu si lung, si mai ales de branduri de lux.
"Toata lumea sufera acum din cauza scaderii veniturilor pe camera, dar peste cativa ani probabil ca va fi un mediu economic mai stabil si atunci se vor vedea rezultatele noilor dezvoltari", a spus ea.
Omul de afaceri Dan Ioan Popp, care controleaza compania Impact, planuieste sa intre pe piata hotelurilor prin deschiderea a patru unitati, din care doua in Bucuresti si doua in Cluj, de doua si respectiv patru stele.
"Am luat in calcul faptul ca un astfel de proiect se finalizeaza in aproape trei ani, cand probabil conditiile din piata se vor schimba si va fi cerere pentru cazare", a spus Dan Ioan Popp.
El a mai precizat ca hotelurile vor avea intre 150 si 250 de camere, investitia pe camera fiind de 25.000 de euro pentru doua stele si 35.000 de euro pentru patru stele. "Inca nu stiu sub ce branduri vor fi construite acestea. Trebuie sa analizam toate posibilitatile, suntem abia in prima faza", a mentionat el.
Cu toate acestea, proiectele noi sunt inca "intr-o faza de asteptare", dupa cum apreciaza Tudor Dimofte, project manager, UBM Development. "Sunt foarte putine companii care se avanta in dezvoltarea de proiecte noi", a spus el.
 
Acum este momentul pentru advertising
Piata hoteliera a scazut cu 30% la inceputul anului acesta fata de aceeasi perioada de anul trecut. "Problemele se vor intesifica in al treilea trimestru al anului. Cel mai mult vor avea de suferit hotelurile care nu sunt afiliate unui brand international si cele de trei si patru stele din cauza reducerii mari a tarifelor la cazare", a declarat Tinu Sebesanu, CEO al Trend Hospitality Consulting Management.
In conditiile in care tarifele pe camera si gradul de ocupare s-au redus, Sebesanu spune ca bugetele de promovare nu ar fi trebuit taiate. "Acum era momentul pentru advertising. Hotelierii trebuie sa isi optimizeze costurile si nu sa le reduca prin restructurari de personal sau taierea bugetelor de promovare."
 
Dezvoltatorii imobiliari: Acum este momentul investitiilor in Capitala
 
Dezvoltatorii imobiliari sunt de parere ca acum este momentul investitiilor in proiecte imobiliare, in special pe sectorele retail si office, piata locala avand potentialul unei reveniri in urmatorii 2-3 ani.
 
Principalul motiv pare sa fie scaderea preturilor la terenuri si la materiale de constructii, care pe fondul unei reveniri rapide a pietei imobiliare poate ridica substantial randamentul investitiei.
 
"Momentul este unul prielnic investitiilor imobiliare si daca as fi investitor eu asta as face. Preturile atat la terenuri, cat si la materiale de constructii au scazut, iar pe fondul unei reveniri rapide a pietei imobiliare locale, randamentul investitiilor are potential sa creasca. De asemenea nivelul cererii este in continuare ridicat, ceea ce justifica investitiile", a declarat Robert Neal, directorul Portland Trust, dezvoltatorul complexului Opera Center din Capitala.
 
Si sectorul comercial prezinta in continuare potential pentru investitori, in conditiile in care Bucurestiul detine jumatate din suprafata spatiilor comerciale disponibile in Budapesta, sau doar un sfert din cea disponibila in Praga. Reuven Havar, directorul AFI Europe Romania, este de parere ca in urmatorii 2-3 ani activitatea de retail isi va relua cresterea, cu atat mai mult cu cat puterea de cumparare din Bucuresti este similara cu cea din restul capitalelor est-europene.
 
"Inca este nevoie de spatii comerciale. Spre deosebire de restul capitalelor din regiune, Bucurestiul duce lipsa de spatii comerciale, insa la fel ca restul capitalelor, aici mixul de chiarisi nu prezinta diferente considerabile", a apreciat Havar. AFI Europe dezvolta complexul Cotroceni Park din sectorul
6 al Capitalei. Vlad Anastasiu
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO