Companii

LCS Conf: Facem oricand angajari, dar nu vine nimeni

25.01.2006, 20:10 40

Compania clujeana LCS Conf, care activeaza in domeniul producerii de confectii, se confrunta cu o scadere a numarului de angajati determinata de migratia fortei de munca in strainatate.

Acest lucru nu a ramas fara urmari, principalul efect fiind incetinirea ritmului de crestere al cifrei de afaceri. Compania a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 7,3 mil. euro (26,5 mil. lei), apropiata de cea a anului precedent care a fost de 7,1 mil. euro (25,8 mil. lei).

"La rezultate avem un regres, chiar daca cifra de afaceri a fost mai mare si a fost obtinuta cu mai putini oameni. Acest regres se datoreaza mai multor lucruri: scaderea monedei europene, migratia de personal in Spania si Italia si cresterea incredibila a costurilor. Am crezut ca vom putea acoperi partile negative, dar a fost destul de dificil. Plusul cu care am incheiat 2005 - un milion de lei, a fost mai mic decat cel inregistrat in 2004, cand, fata de 2003, aveam un plus de 2,5 - 3 mil. lei", a declarat pentru ZF Transilvania, Vasile Leordean, directorul general al LCS Conf.

El a adaugat ca in decursul anului trecut compania a pierdut 200 de angajati, care au plecat la munca in strainatate ori s-au pensionat.

"Am face oricand angajari, dar nu vin oamenii. Noi avem posibilitatea de a asigura 800-1.000 de locuri de munca in sistem lohn, dar cum nimeni nu se inghesuie, ne multumim cu ce avem. Tinerii nu mai au chef sa se inhame la astfel de meserii. E o problema pe care noi nu o putem gestiona sau opri", a spus directorul general al LCS Conf.

Ultimele date publicate de Institutul National de Statistica arata ca, in noiembrie 2005, salariul mediu net pe care il primea o persoana care lucra in domeniul fabricarii articolelor de imbracaminte se ridica la 506 lei, adica 140 de euro. In acelasi timp, romanii care au plecat la munca in strainatate anul trecut au castigat lunar intre 800 si 1.200 de euro, potrivit datelor Oficiului pentru Migratia Fortei de Munca.

Dincolo de rezolvarea problemelor inregistrate din cauza fluctuatiei de personal, managementul firmei si-a stabilit ca strategie pentru anul acesta extinderea retelei de distributie, precum si dezvoltarea brandului propriu - Falla, cu intentia declarata de a reduce cat mai mult lucrul in sistem lohn care afecteaza cresterea cifrei de afaceri. In prezent, peste 80% din productia firmei este destinata exportului in sistem lohn, printre clientii producatorului clujean numarandu-se Benetton, Esprit, Gerry Weber sau Max Mara. Potrivit reprezentantilor firmei clujene, productia proprie ar putea creste venitul companiei de 4-5 ori fata de prezent.

"Vrem sa scadem cat mai mult procentul de lohn, dar avem clienti seriosi pe acest segment care ne obtin preturi mai mari decat alti producatori si trebuie sa-i pastram pentru ca, deocamdata, ei ne aduc venituri", a explicat Leordean.

Compania va investi, de asemenea, in acest an 120.000 de euro in modernizarea unui laborator de incercari textile.

In ceea ce priveste distributia, conducerea LCS Conf vrea sa extinda si mai mult lantul propriu de magazine in principalele orase ale tarii, investitia prevazuta pentru 2006 fiind de aproximativ un milion de euro.

"Dezvoltarea brandului propriu poate sa ne aduca venituri mai mari decat productia de lohn si din acest motiv vom investi in deschiderea de magazine proprii, plasate in special in mall-uri. In decembrie 2005 am deschis un astfel de magazin in Brasov, in Macro Mall, iar anul acesta intentionam sa marim numarul de magazine cu cel putin 5-6. Ne vom indrepta spre Timisoara, Iasi si Arad, dar probabil si in alte orase", a spus Leordean.

El a adaugat ca pentru fiecare magazin deschis costurile se ridica la minimum 50.000 de euro amenajarea spatiului, la care se adauga chiria de aproximativ 50 de euro pe metru patrat.

Producatorii romani de textile au fost afectati in ultimii ani de aprecierea monedei nationale care le-a afectat competitivitatea la export. La aceasta s-a mai adaugat liberalizarea exporturilor chinezesti de textile catre tarile Uniunii Europene, principala piata de export a producatorilor autohtoni. Exporturile de textile ocupa in continuare un loc important in comertul exterior, desi ponderea lor a fost pe o tendinta descendenta in ultimii ani.

LCS Conf, fosta fabrica Flacara, are ca actionar majoritar societatea romano-germana Leotex Industries, care detine aproape 54% din actiuni. Restul titlurilor sunt detinute de SIF Moldova - 6,5% si alti actionari - 39,5%. Actiunile companiei sunt tranzactionate pe RASDAQ, ultimul pret la care s-au facut tranzactii fiind de 32 de lei/actiune. laura.laurentiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO