Companii

Leonardo a crescut cu 85% de la inceputul anului

Leonardo a crescut cu 85% de la inceputul anului

Gratian Ivan, director comercial al Leonardo: "Cresterea puternica se datoreaza atat extinderii retelei de magazine, cat si politicilor comerciale care au determinat evolutia pozitiva a vanzarilor in fiecare punct de lucru".

28.09.2007, 14:55 116

Leonardo, retailer international de incaltaminte cu sediul in Oradea, a realizat pe primele sase luni ale anului o cifra de afaceri de peste 54,6 milioane de euro (184 mil. lei), in crestere cu 85% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
In aceeasi perioada a anului, profitul net al companiei a crescut cu 25%, de la 2,8 mil. euro (10,16 mil. lei) la 3,6 mil. euro (12,12 mil. lei).
"Cresterea puternica se datoreaza atat extinderii retelei de magazine, cat si politicilor comerciale care au determinat evolutia pozitiva a vanzarilor in fiecare punct de lucru", a declarat pentru ZF Transilvania Gratian Ivan, director comercial al Leonardo.
Potrivit acestuia, pana la sfarsitul acestui an, Leonardo va opera 150 de unitati in Romania, 45 in Ungaria si 2 in Bulgaria, acesta insemnand ca in urmatoarele luni compania va mai deschide 30 de unitati pe piata locala si 5 in Ungaria.
Compania si-a bugetat pentru acest an o cifra de afaceri de 120 mil. euro, in crestere cu 70% fata de anul trecut. Aceasta cifra include doar afacerile din Romania, in timp ce pentru Ungaria compania estimeaza o cifra de afaceri de 15 milioane de euro, iar pentru Bulgaria 2 milioane de euro. In 2006, magazinele din Ungaria au generat o cifra de afaceri de 11,2 milioane de euro, in timp ce piata bulgara, pe care compania este prezenta din luna august a anului trecut, a generat o cifra de afaceri de un milion de euro. Grupul de firme Leonardo include, pe langa Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT si firma Leonardo Design - producatoare de mobilier comercial si amenajari interioare. Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT realizeaza 99% din vanzarile grupului.
O alta strategie a companiei pentru 2006 vizeaza dezvoltarea unei retele de magazine in sistem franciza, decizia de abordare a acestui sistem fiind, potrivit conducerii, o evolutie fireasca a businessului Leonardo. Potrivit conducerii companiei, un avantaj semnificativ al sistemului de franciza este dat de faptul ca astfel Leonardo va avea magazine si in orasele mai mici.
Prin magazinele din reteaua Leonardo se comercializeaza articole de incaltaminte, dar si accesorii - posete, curele, portmonee, sacose, ciorapi, umbrele, produse de intretinere pentru incaltaminte. Produsele vandute prin lantul de magazine Leonardo provin de la furnizori interni, dar si externi, acestia din urma cu o cota de 60% din totalul necesarului retelei.
Leonardo a fost infiintata in 1994, la Oradea, avandu-i ca asociati pe Florin Panea si pe Pavel Dan. In 2004, Florin Panea a achizitionat intregul pachet de actiuni, devenind astfel unic actionar si administrator al grupului de firme Leonardo. Tranzactia s-a realizat efectiv la inceputul lui 2005, iar transferul capitalului social se va realiza in transe lunare, pana in 2007.
Printre competitorii Leonardo pe piata locala, se numara retelele de magazine Benvenuti, Musette sau Otter, insa pentru anul viitor si-au anuntat intrarea pe piata si austriecii de la Leder & Schuh.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO