Companii

Liderul pietei farma aduce un francez la conducerea operatiunilor

Liderul pietei farma aduce un francez la conducerea operatiunilor

David Lechleiter, director general al GSK Romania: Romania reprezinta o piata mare si importanta pentru GlaxoSmithKline. Investitia noastra in grupul Europharm reprezinta o platforma solida, pe care o vom construi in continuare.

15.03.2007, 18:08 24

GlaxoSmithKline Romania (GSK), liderul pietei farmaceutice locale, cu vanzari de 125 mil. euro, a numit un nou vicepresedinte si director general, in persoana lui David Lechleiter. El ii va succede in functie lui Roberto Musneci, care ocupa fotoliul de presedinte GSK Romania & vicepresedinte regional pentru Europa de Est - zona de Sud, din 2001. Musneci intentioneaza sa-si infiinteze propria firma in Romania.
David Lechleiter este de origine franceza si anterior a fost director general GlaxoSmithKline Slovenia. Lechleiter a mai avut functii de management in cadrul companiei, in departamentele comercial si financiar din Marea Britanie si Irlanda.
"Romania reprezinta o piata mare si importanta pentru GlaxoSmithKline. Investitia noastra in grupul Europharm, avand propria noastra unitate de productie si propria noastra firma de distributie, reprezinta o platforma solida, pe care o vom construi in continuare", a spus David Lechleiter.
Compania este de mai multi ani liderul pietei farmaceutice romanesti, cu o cota de piata consolidata (care ia in calcul vanzarile de produse GSK si Europharm) de 8,1% la finalul anului 2006, potrivit datelor Cegedim, citate de companie.
"Vanzarile consolidate ale GlaxoSmithKline Romania si Europharm Holding au fost de 156 mil. dolari ( circa 125 mil. euro - n.red.) in 2006, ceea ce reprezinta o crestere de 8,4% fata de 2005, minus ceea ce au inregistrat farmaciile Ideapharm in 2005, pe care le-am vandut", a declarat Liana Rusu, PR Manager al GlaxoSmithKline Romania. Cota de piata a companiei britanice pe plan local a scazut treptat de la 10,9% la finalul anului 2004, la 8,1% la finalul anului trecut, potrivit datelor Cegedim.
GSK a preluat integral grupul Europharm, cu activitati de productie, distributie si retail, in 1998 si 2003 in urma a doua achizitii succesive. Ulterior, compania britanica a vandut partea de retail grupului A&D Pharma. In prezent, Romania este singura piata din lume pe care GSK desfasoara si activitati de distributie.
Principalii concurenti ai GSK pe piata locala a medicamentelor sunt Hoffmann La Roche, Sanofi-Aventis, Novartis, Pfizer si Servier. Valoarea intregii piete a fost de 5,47 mld. Lei (1,55 mld. euro ) anul trecut, cu 19,2% mai mult decat in 2005, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Cegedim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO