Companii

Lufthansa îngroaşă rândul companiilor care au renunţat la curse în orarul de iarnă

Autor: Mirabela Tiron

09.09.2010, 23:45 23

Compania aeriană Lufthansa Italia, o divizie a companieiLufthansa, va renunţa începând cu sfârşitul lunii octombrie lacursa operată zilnic pe ruta Bucureşti-Milano, po­trivitoficialilor companiei.
"Din cauza capacităţii limitate de zbor, Lufthansa Italia a decissă realizeze câteva ajustări în orarul de iarnă, care începe la 31octombrie. Cursa Bucureşti-Milano nu va mai fi operată anul acesta,ci doar începând cu pro­gra­mul de vară de anul viitor", a declaratun ofi­cial al companiei Lufthansa Italia, parte a grupului germanLufthansa. Această cursă a fost introdusă în martie anul trecut,fiind ope­ra­tă de şapte ori pe săptămână.
Anul trecut, companiile străine Lufthansa şi Austrian Airlines,care au fost integrate în gru­pul german, au transportat 900.000 depasa­geri pe piaţa locală în 2009 şi au câştigat un sfert din piaţaaeriană tradiţională, potrivit ofi­cialilor celor doi jucătoriaerieni.
Cele două companii aeriene străine ope­rează 171 de zborurisăptămânale spre Frank­furt, München, Düsseldorf şi Viena.
Achiziţia Austrian Air­lines de către com­pania germană Lufthansa,în urma unei tranzacţii de 377 mil. euro anul trecut, a pus bazelecelui mai mare operator aerian european şi totodată principaluluicompetitor al companiei de stat Tarom pe piaţa ro­mânească, ce araportat un trafic de 1,7 milioa­ne de pasageri anul trecut.
Blue Air, cu afaceri de 150 de milioane de euro anul trecut, senumără printre companiile care au renunţat la mai multe curse anulacesta, considerate neprofitabile. Operatorul aerian low-cost aanunţat în urmă cu câteva zile că în orarul de iarnă de anul acestarenunţă la zbo­ru­rile cu plecare din Bucureşti spre Lisabona,Torino, Salonic, Paphos, Viena şi la cele cu plecare din Sibiucătre Londra, Valencia, Köln şi Salonic. Această decizie a venit,după ce, înce­pând cu luna august, operatorul low-cost a anulattoate cursele interne operate pe Bucureşti-Timişoara,Bucureşti-Arad şi Bucu­reşti-Cluj-Napoca, ulterior returnând patruaero­nave companiilor de leasing.
Deşi operatorii aerieni au lansat bilete de avion la preţuripromoţionale, reducerea bugetelor de călătorie ale companiilor adus la grade mici de încărcare.
O altă companie care şi-a ajustat oferta la cererea în scădere esteMalev, care a redus anul acesta capacitatea de zbor cu 7%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO