Compania aeriană Lufthansa Italia, o divizie a companieiLufthansa, va renunţa începând cu sfârşitul lunii octombrie lacursa operată zilnic pe ruta Bucureşti-Milano, potrivitoficialilor companiei.
"Din cauza capacităţii limitate de zbor, Lufthansa Italia a decissă realizeze câteva ajustări în orarul de iarnă, care începe la 31octombrie. Cursa Bucureşti-Milano nu va mai fi operată anul acesta,ci doar începând cu programul de vară de anul viitor", a declaratun oficial al companiei Lufthansa Italia, parte a grupului germanLufthansa. Această cursă a fost introdusă în martie anul trecut,fiind operată de şapte ori pe săptămână.
Anul trecut, companiile străine Lufthansa şi Austrian Airlines,care au fost integrate în grupul german, au transportat 900.000 depasageri pe piaţa locală în 2009 şi au câştigat un sfert din piaţaaeriană tradiţională, potrivit oficialilor celor doi jucătoriaerieni.
Cele două companii aeriene străine operează 171 de zborurisăptămânale spre Frankfurt, München, Düsseldorf şi Viena.
Achiziţia Austrian Airlines de către compania germană Lufthansa,în urma unei tranzacţii de 377 mil. euro anul trecut, a pus bazelecelui mai mare operator aerian european şi totodată principaluluicompetitor al companiei de stat Tarom pe piaţa românească, ce araportat un trafic de 1,7 milioane de pasageri anul trecut.
Blue Air, cu afaceri de 150 de milioane de euro anul trecut, senumără printre companiile care au renunţat la mai multe curse anulacesta, considerate neprofitabile. Operatorul aerian low-cost aanunţat în urmă cu câteva zile că în orarul de iarnă de anul acestarenunţă la zborurile cu plecare din Bucureşti spre Lisabona,Torino, Salonic, Paphos, Viena şi la cele cu plecare din Sibiucătre Londra, Valencia, Köln şi Salonic. Această decizie a venit,după ce, începând cu luna august, operatorul low-cost a anulattoate cursele interne operate pe Bucureşti-Timişoara,Bucureşti-Arad şi Bucureşti-Cluj-Napoca, ulterior returnând patruaeronave companiilor de leasing.
Deşi operatorii aerieni au lansat bilete de avion la preţuripromoţionale, reducerea bugetelor de călătorie ale companiilor adus la grade mici de încărcare.
O altă companie care şi-a ajustat oferta la cererea în scădere esteMalev, care a redus anul acesta capacitatea de zbor cu 7%.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels