Companii

Lufthansa zboara spre o cota de piata de 15% in 2008

06.11.2007, 10:40 18

Versemann a preluat la inceputul lunii octombrie fraiele unei afaceri pe care Stefan Lau, fostul sef al operatiunilor Lufthansa pe piata locala, a condus-o pana la peste 30 mil. euro, nivel estimat in acest an, si o cota de piata de 12%.
"Romania parcurge o dezvoltare care se observa si cu ochiul liber. Ma astept sa continuam cresterea inregistrata in acest an pentru urmatorii doi-trei ani. n 2008 avem un tel ambitios, o cota de 15% din piata", a spus Versemann. Acesta a devenit in luna octombrie atat general manager al Lufthansa pe Romania si Modova, cat si manager pe piata locala al Swiss International Air Lines. Pozitia ocupata de Stefan Versemann in cadrul Swiss vine dupa ce compania germana Lufthansa a preluat in 2005 la nivel international operatorul elvetian.
Lufthansa si-a crescut in acest an cu 2% cota de piata, pana la circa 12%, in conditiile in care intreaga piata aeriana din Romania are un trend ascendent, de circa 20% anual. Alte companii straine care detin cote importante din piata sunt Austrian Airlines, cu circa 7%, sau Air France KLM, care a atins in urma fuziunii o cota de circa 20% din piata aeriana locala, potrivit datelor companiilor.
Anul acesta Lufthansa si-a bugetat o crestere de 45% a numarului de pasageri, pana la circa 500.000 de persoane transportate pe rutele in si dinspre Romania, precum si o crestere de 34% a veniturilor, cifra de afaceri a companiei pe plan local depasind 30 de milioane de euro. Pentru a sustine acelasi ritm de crestere si in anul urmator, Lufthansa are in vedere introducerea de noi rute, precum si marirea frecventei sau a capacitati pe zborurile deja existente in si dinspre Romania.
"Daca vom introduse noi curse si vom mari capacitatea ne asteptam pentru anul urmator la o crestere asemanatoare a numarului de pasageri. Investigam o alta posibila destinatie din Romania, iar din martie vom introduce al patrulea zbor pe ruta Bucuresti - Munchen. Totodata, avem in vedere si marirea capacitatii pe ruta Sibiu-Munchen, acest zbor avand un grad de ocupare foarte bun inca de la inceput. Niciodata nu am avut rezultate atat de bune cu un nou zbor nou introdus", a precizat Versemann. El spune ca operatiunile de pe piata locala se vor dezvolta si ca urmare a curselor transatlantice, avand in vedere ca incepand cu 2008 compania va zbura si de la Dusserdolf catre America de Nord.
"Ne asteptam la o crestere pe cursele dinspre Romania catre Canada, America de Nord si Asia", a precizat Versemann.
Pentru inreaga companie Lufthansa, anul 2007 a fost unul dintre cei mai buni din istorie, potrivit lui Versemann, lucru vizibil si in Romania prin noile curse introduse. Astfel, in ianuarie compania a ajuns la trei zboruri zilnice pe ruta Bucuresti-Frankfurt, iar in martie a introdus a doua frecventa de zbor pe ruta Bucuresti-Dusseldorf. Totodata, incepand din luna septembrie a inceput sa opereze pe ruta Sibiu - Munchen, ajungand astfel la 74 de zboruri saptamanale din cele trei destinatii, Timisoara, Sibiu si Bucuresti, catre Germania. Practic, numarul de zboruri operate de Lufthansa in Romania este acum dublu fata de inceputului lui 2005. Aceasta evolutie pozitiva i se datoreaza si fostului director al Lufthansa Romania, Stefan Lau. Dupa cei peste trei ani petrecuti la carma companiei pe plan local, Lau a devenit manager operations&airport services South Eastern Europe.
"Ma bucur ca am facut parte din devoltarea Lufthansa in Romania", a spus Lau, care a lasat in urma o companie cu o pozitie consolidata pe plan local.
"Voi continua strategia pe care a demarat-o predecesorul meu. Stefan Lau si eu ne cunoastem de mult timp si aveam abordari asemanatoare. Schimbarile pe care le voi face vor fi cele generate de modificarile din piata", precizeaza Versemann. Versemann se va ocupa in Romania de partea de ticketing office, in timp ce pe partea de airport services manager este Eugen Dumitrache.
"Separarea activitatilor de aeroport de cele de vanzari poate fi considerata o tendinta. Lufthansa a facut deja acest lucru in Polonia, Cehislovacia sau Bulgaria si in general procedam astfel cand piata are un ritm de crestere mare", a spus Versemann.
Lufthansa Romania va urca pe locul doi in topul pietelor din regiune, situandu-se dupa Polonia, dar depasind Ungaria.
"Toate pietele din regiune cresc, Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, Bulgaria sau Bosnia-Hertegovina, dar Romania creste cel mai tare pentru ca odata cu integrarea companiile au alte posibilitati aici", a spus Versemann.
Lufthansa ofera pe piata locala si zboruri private de lux, avand un parteneriat incheiat la nivel european cu NetJets, compania de zboruri private a miliardarului Warren Buffet.
"Anul acesta ne-am indeplinit target-ul si am vandut un privat jet in Romania. Am incheiat acest parteneriat pentru ca vrem sa avem tot portofoliul de produse, de la bilete de 99 de euro, la economy class, business class, precum si private jets", a spus Versemann.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO