Companii

Magazinele au avut afaceri mai mari în octombrie, dar la zece luni sunt pe minus

Magazinele au avut afaceri mai mari în octombrie, dar la zece luni sunt pe minus

Autor: Mediafax

05.12.2011, 10:19 116

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut în luna octombrie cu 2% faţă de luna anterioară şi perioada similară din 2010, însă după primele zece luni indicatorul înregistrează o scădere de 4,5%, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.

În luna octombrie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a urcat faţă de luna precedentă atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 2,7%, respectiv 2%.

Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri a crescut cu 2% atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.

În schimb, după primele zece luni, cifra de afaceri din comerţ a scăzut faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, cu 4% şi, respectiv, 4,5%.

Volumul cifrei de afaceri în serie brută din luna octombrie a avansat faţă de septembrie datorită creşterilor înregistrate, în principal, la comerţul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (+13,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+7,5%) .

Creşterea ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate se datorează, în principal, comerţului prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (+12,3%), vânzărilor de produse textile, îmbrăcăminte şi încăltăminte (+8,8%), precum şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+6,9%).

Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul a fost mai mare faţă de octombrie 2010 datorată creşterii în principal a vânzărilor de mobilă, articole de iluminat, aparate electrice, articole de fierărie (+17,3%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+14,3%).

În serie ajustată, creşterea faţă de octombrie 2010 a fost susţinută în principal de vânzările de mobilă, articole de iluminat, aparate electrice, articole de fierărie (+16,5%), produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (+11,7%).

Scăderea din primele zece luni în serie brută, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2010, reflectă reducerea vânzărilor de produse farmaceutice şi medicale, produse cosmetice şi de parfumerie în magazine specializate (-8,7%) şi a vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun în magazine specializate (-8,4%).

Volumul cifrei de afaceri pentru în serie serie ajustată a scăzut cu 4,5% în primele zece luni, ca urmare a reducerii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (-7,7%) şi a comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule (-3,9%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO