Companii

Marile lanturi hoteliere mizeaza pe piata locala, in pofida unui grad de ocupare mai scazut

06.10.2008, 18:32 204

Marile lanturi hoteliere precum Marriott, Hilton, Wyndham sau Starwood intentioneaza sa afilieze noi unitati pe piata hoteliera locala, chiar daca mai multe unitati importante de pe piata au inregistrat scaderi ale gradului de ocupare in acest an.

"Am inregistrat o scadere de circa 2% a gradului de ocupare, dar la nivel de venituri inregistram in continuare cresteri. Chiar daca piata este in continuare in crestere, trebuie sa luam in calcul ca au aparut mai multe unitati", a spus Kurt Strohmayer, general manager JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Marriott este in discutii cu dezvoltatorii pentru a intra in Bucuresti cu brandurile Courtyard si Renaissance. De asemenea, lantul vizeaza operarea unui hotel Marriott in Cluj, a unui Marriott sau a unei unitati Rennaisance in Timisoara si a unui Courtyard sau Renaissance la Brasov. Pe piata de cinci stele a intrat in acest an hotelul Radisson SAS, de pe Calea Victoriei, care a adus 424 de camere.
Totodata, si lantul Hilton intentioneaza sa se dezvolte pe piata locala, chiar daca unitatea de pe Calea Victoriei a inregistrat o diminuare a gradului de ocupare in acest an pana la 72%, fata de 76% anul trecut. "La nivelul gradului de ocupare am observat o diminuare, insa veniturile cresc conform ritmului prevazut initial. Criza mondiala va avea un impact mai mic asupra Romaniei comparativ cu tarile din Europa de Vest, iar piata va continua sa creasca", a spus Friedrich Niemann, general manager al Athenee Palace Hilton. El a estimat la inceputul anului o crestere a veniturilor si profitului in 2008 intre 5% si 10%.
"Avem sase branduri pe care vrem sa le aducem in Europa, inclusiv in Romania si vizam atat Capitala, cat si orase din provincie precum Cluj, Timisoara, Brasov sau Sibiu", a spus Adela Cristea, development manager al Hilton pe Europa si Africa. Cristea a precizat ca segmentul mediu de piata va fi cel care se va dezvolta cel mai mult in Romania in urmatorii ani. Si lantul hotelier Starwood, care detine brandurile Le Meridien, Sheraton sau Four Points, si-a anuntat intentia de a intra pe piata locala, avand un plan care prevede afilierea de hoteluri atat in Capitala, cat si in cinci orase din tara in urmatorii ani. "In Europa de Est piata este in crestere, iar Bucurestiul nu este expus la piata din Statele Unite la fel de mult cum este expusa Londra sau alte capitale din Europa de Vest", a spus Vincent Ley, senior director acquisitions&development al Starwood, in cadrul Conferintei Hospitality Trends. Totodata, si lantul hotelier Dolce Hotels&Resorts s-a aratat interesat de tarile din Euroa de Est, inclusiv Romania.
Potrivit unui studiul al companiei de consultanta Trend Hospitality, partenerul strategic de dezvoltare al lantului Wyndham Hotels pe piata locala, cererea de cazare va creste cu 7% in 2009, fata de 10% in acest an. Whyndham a intrat pe piata locala cu brandurile Howard Johnson si Ramada si intentioneaza sa intre si cu Ramada Encore sau Days Inn.
Desi multe lanturi se orienteaza catre provincie, Capitala are in continuare cel mai mare ritm de crestere in ceea ce priveste noptile de cazare, de circa 20%, acoperind in acelasi timp 11% din totalul noptilor de cazare din Romania. "Cresteri importante au si orasele Cluj, Brasov sau Timisoara", a spus Sonia Nastase, senior associate Trend Hospitality.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO