Companii

Marriott: Cheltuielile vor fi taiate de la middle, nu de la top management

Marriott: Cheltuielile vor fi taiate de la middle, nu de la top management

Kurt Strohmayer, general manager al JW Marriott: Cred ca piata de cinci stele va fi mai putin afectata decat cea de trei sau patru stele, pentru ca vor fi taiate cheltuielile nu de la top management, ci de la middle management

12.01.2009, 18:45 46

"Estimam ca in primele sase luni din 2009 vom fi sub nivelul perioadei similare din anul trecut, insa in a doua parte a anului vom fi peste. Per total s-ar putea sa inregistram o usoara diminuare a veniturilor comparativ cu 2008", a spus Kurt Strohmayer, general manager al JW Marriott.

Nici alte hoteluri de cinci stele din Capitala, precum Hilton sau Howard Johnson, nu au prevazut cresteri in bugetul pe 2009, dupa ce a doua parte a anului trecut a contrabalansat cresterile din ianuarie-iunie si i-a situat pe majoritatea hotelierilor sub bugetul estimat initial. In afara de criza financiara un cuvant important de spus a avut si cresterea capacitatii de pe piata, pe segmentul de cinci stele intrand hotelul Radisson SAS de pe Calea Victoriei, cu 424 de camere.
JW Marriott a mentinut vanzarile de anul trecut la nivelul anului precedent, desi initial si-a bugetat cresteri. "Cifra de afaceri inregistrata de JW Marriott a fost in 2008 la un nivel asemanator cu cea din anul precedent si s-a situat sub estimarile initiale care erau destul de optimiste. In prima parte a anului am inregistrat cresteri, insa am intampinat scaderi incepand cu lunile de vara", a spus Strohmayer. In 2007 cifra de afaceri a Societatii Hoteliere Grand, care detine JW Marriott, a fost de 40 de milioane de euro, potrivit Ministerului Finantelor.
Desi pe piata exista opinii potrivit carora segmentul de cinci stele va fi printre cele mai afectate ca urmare a reduceriii bugetelor de calatorii ale companiilor, Strohmayer nu adera la aceasta pozitie.
"Cred ca piata de cinci stele va fi mai putin afectata decat cea de trei sau patru stele, pentru ca vor fi taiate cheltuielile nu de la top management, ci de la middle management. Top managementul va continua sa calatoreasca pentru a dezvolta businessul si nu cred ca vor renunta la facilitati. De asemenea, celelalte segmente de stele vor fi afectate si de diminuarea traficului de leisure, in timp ce in cazul nostru acesta asigura doar circa 10% din venituri", a precizat general managerul JW Marriott Bucuresti, care a observat insa o reducere a cererii pe segmentul premium.
"Segmentul pe care am am inregistrat scaderi este cel premium, de apartamente, unde aveam in principal clienti individuali. Pe contractele corporate, care aduc 80% din venituri, nu am inregistrat scaderi", a spus Strohmayer. Potrivit informatiilor de pe site-ul companiei, preturile la aprtamentele din cadrul hotelului variaza de la 1.900 de lei pentru un executive suite la 6.500 de lei pentru un presidential suite.
Desi concurenta a crescut, niciun hotel de pe piata nu a anuntat pana acum micsorarea tarifelor. In cazul JW Marriott, preturile au fost pastrate la acelasi nivel in lei. 
"Pastrand preturile in lei, tarifele in euro au ajuns sa fie mai mici. Pentru perioada urmatoare nu avem in vedere diminuarea preturilor, insa daca conditiile de pe piata o vor cere, vom opera cu tarife mai scazute", a spus Strohmayer.
In conditiile in care gradul de ocupare s-a diminuat pentru majoritatea jucatorilor de pe piata, hotelierii mizeaza pe segmentul de evenimente.
"Am inregistrat anul trecut cresteri importante pe segmentul de food & beverages, catering, pe segmentul de nunti, restaurante si baruri, segment care asigura circa 48% din cifra de afaceri a hotelului, fara a include veniturile din spatii comerciale. Nu cred ca acest segment va scadea in acest an, insa nu stiu daca va inregistra cresteri foarte mari, pentru ca am atins deja un varf. Totodata, noile reglementari in ceea ce priveste fumatul ar putea sa scada traficul in barurile din cadrul JW Marriott. 80% dintre clientii restaurantelor si barurilor hotelului nostru sunt clienti locali, iar 20% oaspeti din hotel", a precizat managerul JW Marriott, care a adaugat ca printre investitiile din acest an se vor numara renovarea ballroom-ului, imbunatatiri la Vienna Caffe si spatii pentru fumatori.
"Anul trecut am reusit sa ne mentinem marja de profit, iar anul acesta am putea sa inregistram o usoara scadere, pentru ca avem programate investitii importante", a spus Strohmayer, adaugand ca hotelul s-a mentinut in top trei venituri in cadrul unitatilor din Europa ale lantului si in top patru din punct de vedere al marjei de profit, fiind declasat in ultimii doi ani de unitatile din Rusia care au avut o evolutie foarte buna.
Alaturi de alte lanturi care si-au facut intrarea pe piata sau au anuntat noi afilieri, precum Starwood Hotels & Resorts sau Hilton, si lantul Marriott este in negocieri pentru noi afilieri. "Cred ca este o perioada buna de a dezvolta noi hoteluri, dar nu si de a deschide noi unitati. O perioada propice pentru noi intrari este peste doi ani, in 2011 urmand sa se repete boom-ul din 2006-2007. Ducem negocieri pentru un hotel Courtyard in Capitala si pentru alte branduri din lant in Cluj, Oradea si Timisoara. E vorba de unitati programate sa apara pe piata in circa doi ani", a spus Strohmayer, adaugand ca nu s-a intamplat ca negocierile sa fie intrerupte ca urmare a faptului ca un proiect nu se mai dezvolta.
Dupa veniturile inregistrate JW Marriott ocupa primul loc pe piata hoteliera din Capitala, principalul concurent dupa numarul de camere si planurile anuntate fiind Radisson SAS. "Nu cred ca vom pierde primul loc pe piata", a adaugat managerul JW Marriott.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO