Companii

Masterfoods asteapta dezvoltarea pietei pentru a-si face fabrica

17.07.2006, 17:14 24

Compania Masterfoods Romania, filiala locala a Mars Incorporated, unul dintre cei mai mari producatori mondiali din industria alimentara, estimeaza ca va lua in considerare posibilitatea de a deschide o unitate de productie in Romania in momentul in care piata dulciurilor si a produselor pet-food (hrana pentru animale) va ajunge la un nivel suficient de dezvoltare pentru a garanta profitabilitatea investitiei.
"Piata produselor noastre este inca in formare in Romania si nu se poate vorbi de profitabilitate fara o masa critica de consum, care sa sustina volumele produse de o fabrica in regim optim de functionare. Scopul nostru este sa aducem piata acestor produse la un nivel de dezvoltare optim pentru a putea trece la o etapa superioara de investitie", a afirmat Ilinca Burlan, external affairs manager in cadrul Masterfoods Romania.
Desi consumul de ciocolata in Romania a crescut in ultima vreme, el ramane inca la un nivel scazut in comparatie cu tarile din Uniunea Europeana, ceea ce releva potentialul de dezvoltare al pietei autohtone. In prezent, se consuma anual in Romania putin peste 1 kilogram de ciocolata pe cap de locuitor, mult sub media de 6-7 kilograme/cap de locuitor din Europa, arata datele furnizate de Masterfoods.
"Acesti factori determina din partea companiilor producatoare prezente pe piata un efort catre inovatie", a comentat Ilinca Burlan.
La randul sau, segmentul de pet-food (hrana pentru animale) ar putea avea o dezvoltare importanta in urmatorii ani.
"Piata de pet-food din Romania este formata mai ales din importuri tocmai pentru ca este o piata inca in formare", a precizat Ilinca Burlan. Datele Institutului National de Statistica citate de Masterfoods arata o crestere de 700% a pietei de pet-food in intervalul 1999-2005.
Prima fabrica de hrana pentru animale de pe piata locala este construita in prezent la Buftea de catre grupul de firme Nordic, activ pe segmentul productiei si distributiei de bunuri de larg consum. Investitia in acest proiect este estimata la peste 5 mil. euro, iar suprafata unitatii de productie va fi de 1.600 de metri patrati.
Cifra de afaceri a companiei Masterfoods Romania pentru anul trecut este estimata la peste 20 mil. euro, potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor sai.
Pe piata locala, Masterfoods comercializeaza batoane de ciocolata, dulciuri, orez, sosuri si hrana pentru animale de companie. Brandurile de pet-food detinute de Masterfoods si comercializate pe piata autohtona sunt Pedigree, Whiskas, Chappi, Kitekat, Cesar si Sheba.
Pe piata ciocolatei, Masterfoods detine marcile Mars, Snickers, Bounty, Milky Way si Twix, iar pe segmentul de orezuri si sosuri marcile Uncle Bens si Dolmio.
In scopul diversificarii portofoliului de produse, compania a intrat anul trecut si pe segmentul biscuitilor, prin extinderea brandului Milky Way cu o categorie de snacks-uri dulci, Milky Way Minute.
Masterfoods Romania concureaza pe piata dulciurilor cu companii precum Nestle, Kraft, Ulker, Excelent, Elite.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO