Companii

Masterfoods: Vanzarile de petfood se bazeaza tot mai mult pe retelele internationale de retail

Masterfoods: Vanzarile de petfood se bazeaza tot mai mult pe retelele internationale de retail

Dariusz Komisarek, director general al Masterfoods Romania: Doar 5% din caloriile necesare animalelor de companie este acoperit de hrana gata preparata existenta pe piata. In multe piete din Europa de Vest, media a ajuns deja la 70%, ceea ce demonstreaza potentialul imens al pietei romanesti pe termen lung.

18.09.2006, 21:26 251

Dariusz Komisarek, managerul general al Masterfoods Romania, importatorul grupului grupului Mars, spune ca a decis schimbarea sistemului de distributie pentru a fi mai aproape de clientii mari.
"Vanzarile de pet-food in retelele internationale de retail prezente in Romania inregistreaza cel mai mare ritm de crestere, comparativ cu restul canalelor de distributie", afirma Dariusz Komisarek.
Komisarek a preluat conducerea Masterfoods Romania in urma cu trei ani.
Una dintre primele decizii in cadrul sucursalei locale a fost schimbarea sistemului de distributie. Compania colaboreaza in prezent cu 15 distribuitori, fata de un singur distribuitor national in urma cu trei ani, si se implica in mod direct in distributia catre clientii mari (international key-accounts) care au platforme logistice. Astfel, importatorul Masterfoods si-a crescut permanent afacerile, urmand sa ajunga in acest an, potrivit directorului general al companiei, la 33 de milioane de euro, cu 17% mai mult fata de anul precedent.
Komisarek spune ca in ultimii zece ani, piata de profil a crescut permanent, ajungand in prezent la un ritm de crestere anual de aproximativ 20%.
Piata romaneasca de petfood, estimata la 33.000 de tone anual, este inca mult sub nivelul pietelor din Europa Centrala si de Vest, de aceea este de asteptat ca trendul ascendent sa continue in urmatorii ani.
"Pe segmentul petfood, acoperirea calorica in Romania este de aproximativ 5%, ceea ce inseamna ca doar 5% din caloriile necesare animalelor de companie este acoperit de hrana gata preparata existenta pe piata. In multe piete din Europa de Vest, media a ajuns deja la 70%, ceea ce demonstreaza potentialul imens al pietei romanesti pe termen lung", spune Komisarek.
Majoritatea vanzarilor Masterfoods de pe segmentul petfood sunt concentrate in marile orase, ca si consumul de hrana de animale de pe intreaga piata locala.
"Acoperim si orasele mai mici, iar pe termen lung ne vom indrepta si spre mediul rural", mai spune Komisarek. Cel mai important element in atragerea potentialilor clienti catre hrana gata preparata este stimularea testarilor de produs, este de parere managerul. De aceea, strategia companiei se bazeaza in mod deosebit pe derularea unor campanii de sampling in marile magazine. De altfel, o mare parte din vanzarile de produse pet-food sunt concentrate in cadrul marilor retelele de magazine.
"Cumparatorii care se orienteaza dupa brand si calitate sunt tot mai multi, pretul devine astfel un element mai putin important in alegerea produselor, ceea ce ne favorizeaza pentru ca ne concentram in continuare pe consolidarea brandurilor noastre", mai spune Komisarek. Majoritatea produselor Masterfoods sunt pozitionate pe segmentul premium. In prezent, toate brandurile din portofoliul Masterfoods de produse petfood la nivel international sunt prezente si pe piata romaneasca.
Unitatile de productie petfood din Europa ale companiei Masterfoods sunt situate in Polonia, Ungaria si Austria, de aici fiind importate si pe piata romaneasca.
"Ne-am gandit la posibilitatea de a produce si in Romania, insa pentru moment investitiile necesare nu ar fi justificate de nivelul actual al consumului. Daca ritmul de crestere al pietei va continua pe termen mediu si lung, vom analiza mai amanuntit aceasta posibilitate", precizeaza Komisarek.
Dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana, Komisarek se asteapta la intensificarea competitiei pe piata locala.
Majoritatea produselor de pe piata sunt in prezent importate, numarul producatorilor locali de petfood fiind foarte redus. Odata cu eliminarea taxelor vamale, importatorii si-ar putea reanaliza politica de preturi pentru Romania.
"Ca si companie, intotdeauna ne reanalizam politica de preturi si vom face acest lucru si dupa integrare, insa nu mizam doar pe pret pentru a ne asigura succesul pe viitor", mai precizeaza Komisarek.
Un alt segment pe care Masterfoods activeaza in Romania este ciocolata, concentrandu-se insa doar pe batoanele de ciocolata in prezent. "Segmentul ciocolatei inregistreaza si el cresteri insemnate, pe anumite categorii de produse ritmul de crestere a ajuns chiar la 50% anul trecut, mult peste ritmul pietei de petfood", comenteaza Komisarek.
In prezent, se consuma anual in Romania peste 1 kilogram de ciocolata pe cap de locuitor, mult sub media de 6-7 kilograme/cap de locuitor din Europa de Vest, arata datele furnizate de Masterfoods. Masterfoods Romania este prezenta pe piata locala pe segmentul de ciocolata cu marcile Mars, Snickers, Bounty si Twix, pe cel de petfood cu brandurile Whiskas, Pedigree, Chappi si Kitekat, Frolic, Cesar si Tsheba, precum si pe segmentul de orezuri si sosuri cu marcile Uncle Ben's si Dolmio.
Masterfoods Romania a fost inregistrata in anul 1994 ca o divizie a Mars Incorporated, unul dintre cei mai mari producatori mondiali pe segmentul batoanelor de ciocolata si pe cel de petfood. Producatorul opereaza sub numele Masterfoods in multe dintre pietele pe care este prezent.
Unul dintre cei mai importanti competitori ai Masterfoods Romania pe segmentul petfood este grupul elvetian NestlE, care comercializeaza pe piata locala alimente pentru caini si pisici sub marcile Darling, Friskies si Purina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO