Companii

Max Boegl, constructorul stadionului Lia Manoliu, si-a injumatatit businessul din cauza amanarii unor proiecte

Max Boegl, constructorul stadionului Lia Manoliu, si-a injumatatit businessul din cauza amanarii unor proiecte

Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania: Principalele probleme intampinate in 2008 au fost exproprierile neefectuate, deciziile importante amanate de catre administratiile locale sau neasumate, o anumita lipsa de personal, cresterile salariale si cresterile masive de pret la materii prime (otel) in prima parte a anului.

26.01.2009, 00:00 607

Businessul Max Boegl a fost afectat din cauza reducerii numarului de proiecte de infrastructura nou-incepute, dar si din cauza platilor efectuate cu intarziere de catre administratiile locale. Volumul total al contractelor aflate in derulare in 2008 a fost de 520 de milioane de euro, proiecte care vor fi derulate in urmatorii 2-3 ani, potrivit datelor prezentate de Max Boegl.

"Anul 2008 a fost pentru noi mult mai slab decat cel precedent, cifra de afaceri totala in Romania scazand la jumatate comparativ cu 2007. Factorii principali care au condus la aceasta situatie sunt amanarea proiectelor pe care contam, proiectele incepute au avansat prea lent, iar platile au fost efectuate cu intarzieri mari", a declarat pentru ZF Romeo Botocan, directorul executiv al Max Boegl Romania. Insa compania nu are in vedere reduceri de personal sau salariale, ci, dimpotriva, va continua investitiile, dupa ce anul trecut a deschis 2 mil. euro in construirea unui campus pentru muncitori si a unor hale pentru repararea celor 100-150 de utilaje si camioane pe care le detine compania.
Printre proiectele amanate de catre compania Max Boegl, pe care le-a castigat la licitatie, se numara pasajul de la Doamna Ghica (proiect cu o valoare de 15 mil. euro) in estul Capitalei, care este o lucrare suplimentara a celor derulate pe soseaua Colentina, penetratia dintre Splaiul Independentei-Ciurel-autostrada A1 (140 mil. euro fara TVA) si proiectul de penetratie si racord Splaiul Unirii-autostrada A2 (68 mil. euro fara TVA).
"Principalele probleme intampinate in 2008 au fost exproprierile neefectuate, deciziile importante amanate de catre administratiile locale sau neasumate, o anumita lipsa de personal, cresterile salariale si cresterile masive de pret la materii prime (otel) in prima parte a anului", afirma Botocan.
Germanii estimeaza un an 2009 mai bun pentru infrastructura si estimeaza ca vor atinge din nou nivelul din 2007, de peste 100 mil. euro, prin inceperea proiectelor amanate si atingerea unui varf de decontare la stadionul Lia Manoliu, care trebuie sa fie finalizat in 2010. Potrivit reprezentantilor Max Boegl, dupa aprobarea bugetului Primariei Capitalei, proiectul Lia Manoliu va avea finantarea asigurata datorita importantei proiectului, care trebuie sa gazduiasca finala UEFA in 2011-2012.
"Anul acesta preturile la materiile prime vor continua sa scada. Pe de alta parte se va accentua si mai mult falia intre firmele serioase, solide financiar si tehnic, avand in vedere cresterea necesarului de prefinantare a proiectelor, in conditiile lipsei de lichiditati si deci a accesarii cu mai mare dificultate a creditelor. Cred ca va fi o tendinta spre maturizare a pietei", explica Botocan. Compania intentiona anul trecut sa intre si in sectorul imobiliar, unde negocia constructia unui proiect imobiliar de 300 mil. euro, insa acest pas a fost amanat din cauza crizei financiare.
"Proiectul respectiv a fost amanat de catre investitor. In momentul de fata suntem mai atenti ca oricand la piata. Preferam mai departe constructii civile - birouri, comercial, social sau rezidential - cu o finantare solida, eventual promovate de autoritati publice", spune directorul executiv al companiei. Grupul german Max Boegl, cu afaceri la nivel de grup de peste 1,2 mld. euro, a fost implicat in 2008 in proiectul de modernizare a aeroportului din Sibiu, constructia noului stadion Lia Manoliu din Capitala, constructia soselei de centura din Sibiu, modernizarea soselelor Colentina si Stefan cel Mare, precum si reabilitarea a doua segmente de pe DN 17.
Compania este, alaturi de Astaldi, Tehnologica Radion, Euro Construct Trading 98', Delta ACM, Eurovia, una dintre principalele companii care au in executie lucrari rutiere in Capitala.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO