Companii

Mazda: Piata locala are potential sa ajunga la 6.000 de unitati

Mazda: Piata locala are potential sa ajunga la 6.000 de unitati

Philip J. Waring, vicepresedintele de vanzari al Mazda Motor Europe

17.03.2008, 20:56 14

Mazda Motor Europe, directia comerciala pentru Europa a producatorului auto japonez, a fixat importatorului din Romania un target de vanzari destul de indraznet, dar si o perioada de timp si mai provocatoare in care trebuie sa atinga rezultatele.
Philip J. Waring, vicepresedintele de vanzari al Mazda Motor Europe, spune ca Romania reprezinta una dintre tarile cu cele mai bune perspective de dezvoltare Mazda in Europa de Est, tinta volumului de vanzari fiind stabilita la 6.000 de unitati anual incepand din 2010.
"Ca prioritate avem acum vanzari de peste 1.000 de unitati, iar din ce am observat dupa aderare Romania are potential ca in 2-3 ani sa devina o piata de 6.000 de unitati. Acest lucru inseamna ca trebuie sa largim acoperirea dealerilor nostri si sa ajungem la 30 de concesionari in 2 ani", a declarat Waring.
Mazda a inregistrat in primele doua luni ale anului vanzari de 340 de unitati, de sapte ori mai multe dcat in aceeasi perioada a anului trecut, ritm ce ar putea duce rezultatele companiei la mai mult de 2.000 de autovehicule livrate in 2008. In intervalul ianuarie - februarie cea mai mare cerere a fost inregistrata de modelul Mazda3.
Modelele marcii sunt distribuite in Romania printr-o retea de 9 dealeri independenti care detin impreuna 12 showroom-uri, dintre care 3 sunt amplasate in Capitala. Planul extinderii retelei se poate inscrie in parametrii fixati daca luam in considerare faptul ca intr-un interval de un an, de cand Mazda a preluat de la Arian Motors, importatorul pentru piata locala, numarul dealerilor a crescut de la 3 la 9.
Waring spune ca cea mai mare parte a acestor noi unitati de vanzare vor fi localizate in provincie, in orasele mari si cu preponderenta spre soselele de acces, unde vizibilitatea si traficul sunt mai mari chiar decat in cazul locatiilor din centrul oraselor. In plus aceste amplasamente beneficiaza si de acces logistic mult mai facil.
"Nu vom construi aceste dealership-uri in centrul oraselor, ci spre iesiri. Si in Bucuresti si intr-un oras de provincie preturile terenurilor scad odata ce te indrepti spre margine. Este uimitor cum in urma cu 10 sau 15 ani metrul patrat de teren in Bucuresti se tranzactiona cu 12 euro, iar in prezent pretul este de 600 euro", a spus Waring.
Odata cu atingerea nivelului de dezvoltare si de acoperire geografica a retelei de distributie, Mazda urmareste sa ajunga pana in 1012 la vanzari de 10.000 - 12.000 de unitati, volum ce reprezinta maximul care ar putea fi comercializat.
"Daca am ajunge la vanzari de 10.000 de masini prin 30 de dealeri, Romania ar putea deveni a doua tara ca vanzari raportate la dealer, dupa Marea Britanie, unde raportul este de 350 de unitati", a spus Waring.
Intre noii dealeri Mazda din Romania ar putea aparea si nume de distribuitori originari din tarile Europei de vest, care dupa obtinerea licentei marcii pot deschide unitati comerciale in orice tara europeana. Un precedent exista, in cazul altei marci insa, dealerul de origine britanica Inchcape fiind cel care distribuie Toyota si in Romania.
In Germania, una dintre cele mai mari piete pentru Mazda, compania are 753 de dealeri care vand in medie aproximativ 100 de autoturisme, proportie similara cu cea din Romania, unde anul trecut prin cei 9 dealeri au comercializat in total mai mult de 1.000 de unitati.
Spre deosebire de pietele europene unde vanzarile anuale sunt intre 3.000 si 5.000 de unitati, precum in Norvegia, Irlanda, Suedia sau Portugalia, in Rusia, vanzarile pentru fiecare dealer Mazda au ajuns la o medie de 2.000 de unitati.
"Volumele din Rusia sunt in continua crestere iar multe companii europene nu isi dau inca seama de cat de multe orase cu mai mult de 1 milion de locuitori are Rusia. Extinderea in piete in curs de dezvoltare precum cele din tarile ex-socialiste este una dintre caile de crestere a Mazda", a spus Waring.
El adauga ca acesta directie, completata de extinderea retelelor de dealeri, va fi cea care va ajuta Mazda sa ajunge la vanzari de 500.000 de autovehicule in 2015, de la 400.000 de unitati in prezent.
Un alt factor care a avut o contributie importanta in cresterea activitatilor comerciale ale producatorului auto a fost decizia de a prelua importurile pe piete precum Romania, unde ani la rand au fost intermediate de un dealer local. De aceea Mazda intentioneaza sa aplice acum in toate pietele din Europa de est modelul din Germania,o piata ajunsa de mult timp la maturitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO