Companii

McDonald's reface cele 52 de restaurante din retea si pune internet wireless

McDonald's reface cele 52 de restaurante din retea si pune internet wireless

Marian Alecu, director general al McDonald's Romania

28.09.2006, 15:25 112

McDonald's Romania, care opereaza unul dintre cele mai mari lanturi de restaurante de pe piata, vizeaza anul acesta atingerea unui profit net de peste patru milioane de euro, valoare dubla fata de cea inregistrata in 2005.
Pentru primele sase luni, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 29,6 mil. euro si un profit net de 1,5 mil. euro, vanzarile crescand cu peste 20% fata de perioada similara a anului trecut.
"La nivel de an, estimam si pentru cifra de afaceri o crestere de peste 15 - 20%, in conditiile in care au crescut vanzarile, pe fondul diversificarii produselor, a reducerilor de preturi la hamburgeri sau a modernizarii restaurantelor din Capitala si din provincie. In plus, in prima parte a anului, numarul clientilor nostri a crescut cu 25%", a declarat pentru ZF Marian Alecu, director general al McDonald's Romania, care coordoneaza si operatiunile din Republica Moldova si Bulgaria.
Acesta este al doilea an in care compania merge pe profit, avand in vedere faptul ca pana in 2004 a lucrat in pierdere. Anul trecut McDonald's Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 50 mil. euro si un profit de doua mil. euro. Strategia de dezvoltare a McDonald's vizeaza continuarea investitiilor in modernizarea restaurantelor existente si deschiderea unora noi, proiect initiat inca din 2004.
"Vom incepe cu restaurantele din orasele mari, urmand ca in trei-patru ani sa le modernizam pe toate cele 52 de locatii din retea. Am inceput deja cu restaurantele cele mai mari din Bucuresti, iar unitatea din Timisoara este deja gata", spune Alecu.
Mobila si accesoriile utilizate pentru renovarea restaurantelor vor fi achizitionate din Romania, cu exceptia mobilierului de bucatarie, care va fi adus din strainatate, de la firma cu care lucreaza toate filialele McDonald's din lume.
"In unitatea situata in zona Constantin Brancoveanu din Bucuresti au fost deja aduse canapele noi. De asemenea, de la anul, in restaurante vor fi introduse sisteme de internet wireless, astfel incat toti clientii sa poata avea acces liber la internet", mai spune Alecu.
Renovarea unui restaurant porneste de la 80.000 de euro si ajunge la 550.000 de euro, atat cat au costat lucrarile pentru cel din Timisoara.
Pentru deschiderea unei noi unitati, costurile sunt implicit mai mari, ridicandu-se la aproximativ un milion de euro. In ceea ce priveste strategiile aplicate pentru optimizarea profitului, Alecu a mentionat faptul ca lantul se aprovizioneaza cu paine, salata, carne si lapte de pe piata locala, iar branza, cartofii, sosurile sau pestele sunt importate.
Totodata, incepand cu anul viitor, vor fi introduse reduceri de preturi si pentru alte produse, in cadrul strategiei de fidelizare a clientelei.
Anul acesta a marcat demararea unui program-pilot ce a vizat introducerea unui numar mai mare de produse pe baza de cafea.
"Am observat, atat la nivelul pietei locale, cat si la nivel international o cerere crescuta pentru cafea. Mai mult decat atat, consumatorii au devenit din ce in ce mai pretentiosi si vor sortimente cat mai variate de cafea. Calitatea cafelei pe care o oferim acum este exponential superioara celei dinainte", sustine Marian Alecu.
Compania acorda o atentie deosebita atragerii tuturor categoriilor de clienti. Astfel, pentru copii exista meniurile speciale, petrecerile organizate pentru aniversarile celor mici, pentru mame exista asa numitele "mom-corners", locuri special amenajate pentru insotitorii copiilor, iar pentru tinerele adolescente sau pentru femeile preocupate de mentinerea siluetei au fost introduse in meniuri mai multe sortimente de salate.
"Vrem sa fim accesibili pentru o gama cat mai variata de clienti. Pentru tati, de exemplu, am introdus in meniu berea, care nu se serveste in toate tarile, dar am observat ca atunci cand vin cu copiii la masa, mai ales cand au loc petreceri aniversare, sunt incantati de ideea de a bea o bere", a adaugat directorul McDonald's Romania.
Principalii competitori ai McDonald's la nivel local sunt lanturile KFC, Pizza Hut, Spring Time si Gregory's.
Compania a intrat pe piata romaneasca in anul 1995, odata cu deschiderea unui restaurant la parterul magazinului Unirea din Capitala, si a investit aprox. 80 mil. euro in deschiderea unitatilor pe care le are in prezent.
McDonald's este, in momentul de fata, cel mai mare lant de restaurante fast-food din Romania.
La nivel mondial, McDonald's are o cifra de afaceri globala de circa 20 de miliarde de dolari si marja neta de profit de peste 10%.

A intrat pe piata in 1995
52 de locatii
Cifra de afaceri de 50 mil. euro si profit de 2 mil. euro in 2005
Pentru 2006, McDonald's Romania estimeaza cel putin o dublare a profitului net, pana la peste 4 mil. euro
In primele sase luni ale acestui an, numarul clientilor McDonald's a crescut
cu 25% fata de perioada similara a anului trecut
De la anul, vor fi introduse in restaurante sisteme de internet wireless, prin care clientii pot avea acces gratuit la internet

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO