Companii

Medcenter: Avem in vedere iesirea in afara tarii

Medcenter: Avem in vedere iesirea in afara tarii

Florin Balanica, director general al Medcenter: Incepand din 2006, incercam sa echilibram aceasta balanta si sa aducem in prim-plan companiile private si clientul persoana privata. Sectorul privat este in continua dezvoltare si dorim sa ne implicam si noi.

16.03.2007, 20:51 198

Compania de servicii medicale Medcenter, unul dintre primii zece operatori de pe piata locala, va investi in acest an 3 mil. euro in deschiderea a cel putin trei centre medicale private pe piata locala.
"Valoarea unui centru medical se ridica la circa un milion de euro, iar sumele pe care dorim sa le investim in 2006 sunt de peste 3 milioane de euro, urmand ca anii viitori, in functie de realizarile acestui an sa stim cum ne calibram bugetele, in asa fel incat sa ne indeplinim tintele", a declarat pentru ZF Florin Balanica, directorul general al Medcenter.
Noile centre vor fi situate in provincie, insa potrivit reprezentantilor companiei nu vor fi scapate din vedere nici locatii interesante din Bucuresti.
Compania intentioneaza sa continue procesul de extindere si in 2008, cand va deschide alte trei centre. Alte proiecte analizate de companie prevad iesirea cu brandul Medcenter in afara granitelor tarii.
"Proiectele sunt in derulare si este posibil sa iesim in afara tarii, pentru ca potentialul serviciilor medicale in Europa de Est este mare. Persoanele din aceasta zona nu au beneficiat de servicii medicale de calitate, isi doresc acest lucru, iar piata acum permite. Nu pot sa avansez o data exacta, dar avem in vedere si acest lucru", spune Florin Balanica.
Medcenter si-a bugetat pentru acest an afaceri de 6,5 mil. euro, cu 30% mai mult comparativ cu nivelul de 5 mil. euro raportat in 2006.
"Cresterea se bazeaza pe deschiderea de noi centre, dar si pe valoarea adaugata creata de clientii nostri companii private. Incepand cu anul 2006, Medcenter se orienteaza foarte clar catre clientul companie privata", spune Balanica. Anterior, businessul companiei se axa mai mult pe contractele cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate.
"Incepand din 2006, incercam sa echilibram aceasta balanta si sa aducem in prim plan companiile private si clientul persoana privata. Sunt binecunoscute problemele relatiilor contractuale ale furnizorilor de servicii medicale cu casele de asigurari si cu spitalele de stat. Sectorul privat este in continua dezvoltare si dorim sa ne implicam si noi", a explicat Florin Balanica.
Compania are in momentul de fata 370 de angajati.
"Cu noile deschideri vom angaja minimum 100 de persoane. Sigur ca acest lucru se va intampla in etape. Nu se va produce o angajare masiva din start pentru ca nu este eficienta", spune reprezentantul Medcenter.
Compania are in prezent peste 40.000 de abonati, veniturile din abonamente fiind de aproximativ 25% din cifra de afaceri.
"Potentialul este mare pe acest segment, iar ponderea poate sa ajunga la 50%, in doi ani de zile", spune Balanica.
Medcenter deruleaza parteneriate cu companiile de asigurari, precum Interamerican, Omniasig sau Allianz.
Medcenter si-a inceput activitatea in 1998 la Iasi, iar in prezent opereaza sapte centre medicale si sapte laboratoare in tara. Medcenter este o companie care face parte din Medicarom Group, care mai are in componenta un furnizor de aparatura de laborator si reactivi, un altul de consumabile, dar si o companie care furnizeaza softuri pentru domeniul medical. De asemenea, Medcenter administreaza trei laboratoare externalizate din cadrul spitalelor clinice din Buzau, Braila si Focsani.
"In acest moment, nu exista o legislatie care sa vizeze extrenalizarea serviciilor de laborator. Atata timp cat aceasta legislatie nu exista, nici noi nu putem sa facem demersuri pentru extindere din acest punct de vedere", a spus Florin Balanica.
Piata serviciilor medicale pivate este evaluata la circa 200 mil. euro si are un ritm de crestere de peste 15% pe an.
"Bucurestiul are potentialul cel mai mare, urmat de marile orase resedinta de judet si restul tarii, al caror potential depinde de foarte multi factori, precum numarul populatiei, bugetele alocate de Casele de Asigurari", este de parere Balanica.
El mai spune ca si concurenta pe piata serviciilor medicale private va creste pe seama dezvoltarii marilor furnizori privati, dar si datorita interesului pe care marii jucatori din afara il vor avea pentru tara noastra.
Cele mai mari companii care opereaza retele de centre medicale private sunt Medicover, Centrul Medical Romar, Medlife sau Sanador.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO