Companii

Metro a prelungit cu un an mandatul lui Francois Oliver

Metro a prelungit cu un an mandatul lui Francois Oliver

Francezul Francois Oliver, 47 de ani, este cel mai vechi executiv strain din comertul local

05.03.2009, 14:36 22
Germanii de la Metro, cel mai mare jucator din comertul local, au prelungit mandatul lui Francois Oliver la conducerea retelei Metro Cash & Carry Romania si pentru anul 2009, potrivit reprezentantilor companiei.
Contractul semnat de Oliver cu Metro Cash & Carry in anul 2006, cand acesta a devenit director general al retelei din Romania, avea ca termen de finalizare anul 2009.
De regula, mandatul unui CEO expat in Romania are o durata de 3-4 ani. Francezul Francois Oliver, 47 de ani, este cel mai vechi executiv strain din comertul local.
El a venit in Romania la sfarsitul anului 1998 pentru a forma echipa care a pus bazele primei retele de hipermarketuri la nivel local, Carrefour.
In prezent, el conduce cea mai mare companie din comertul romanesc, Metro Cash& Carry, o retea cu 24 de magazine, vanzari anuale de peste 1,6 miliarde de euro si aproximativ 7.000 de angajati.
Metro si-a facut intrarea in Romania in anul 1996, fiind prima retea din comertul modern si s-a extins continuu pana in anul 2005 cu divizia sa de magazine cash & carry.
Anul trecut, reteaua condusa de Oliver a bifat o noua locatie, la Deva, insa reprezentantii retailerului nu au anuntat alte planuri de expansiune pentru perioada urmatoare. La inceputul lui 2009, Metro a pus punct investitiilor masive in reteaua locala cash & carry finalizand proiectul de modernizare a magazinelor mai vechi, care ajunsese la investitii totale de aproximativ 36 mil. euro in 8 unitati.
Oliver a declarat la inceputul lui 2009 ca acesta va fi anul adaptarii la noile conditii de pe piata si ca prioritatea sa este consolidarea afacerilor Metro Cash & Carry Romania.
Pe piata romaneasca, singurul competitor al Metro Cash & Carry este Selgros, companie detinuta de grupul german Rewe, al doilea mare jucator din comertul local.
Vanzarile grupului Metro in Romania, incluzand si divizia Real Hypermarket, pot fi estimate la 2,3 mld. euro la nivelul anului 2008, pe baza aportului pietei locale la cifra de afaceri raportata pe Europa de Est.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO