Companii

Metro investeste 12 mil. euro si paseste hotarat in logistica

07.05.2004, 00:00 865



Metro Cash&Carry Romania, a finalizat o investitie de 12 milioane de euro intr-un depozit de logistica si distributie cu o suprafata de 10.000 mp, fiind primul grup din categoria marilor companii de comert care aplica o strategie de dezvoltare in aceasta directie.



"In anul 2002 am realizat un studiu in urma caruia a rezultat ca aveam pierderi intre 5 si 7% din cifra de afaceri din cauza problemelor de logistica si distributie, cum ar fi lipsa unor categorii de produse in toate magazinele", a explicat Bert Van der Velde, membru in consiliul de administratie al Metro Cash&Carry Romania si director administrativ al companiei.



Contractul pentru platforma logistica a fost castigat de catre firma Geodis, care o si opereaza in prezent.



Mutarea facuta de filiala romaneasca a companiei de comert germane este considerata o mutare naturala in conditiile dezvoltarii pietei.



"Era normal sa ne implicam tot mai mult pe lantul de distributie, deoarece putem avea un control mai eficient asupra unor elemente care determina in cele din urma pretul final al produsului", a mai spus Bert Van der Velde.



Platforma logistica este structurata pe doua elemente, o platforma pentru produse ambientale si una pentru produse proaspete. Prima dintre ele are o suprafata de 7.700 mp, iar cea de-a doua, pentru produsele proaspete, are o suprafata de 5.600 mp.



Metro Cash & Carry este cea mai mare retea de comert din Romania avand in vedere dimensiunea afacerii.



Pe parcursul ultimilor ani compania si-a depasit aproape de fiecare data estimarile de vanzari, fiind mentionata in mod special de catre compania mama Metro AG cu ocazia raportarilor trimestriale si anuale.



Astfel, daca pe parcursul anului trecut oficialii Metro Cash & Carry Romania avansau o cifra de afaceri de 700 de milioane de euro, la sfarsitul anului, cand au tras linie, acestia au descoperit ca valoarea era mai mare cu mai bine de 60 milioane de euro.



Metro a intrat pe piata locala in anul 1996, fiind de altfel prima retea internationala care a venit in Romania. Daca in primii ani ai activitatii compania deschidea unul sau doua magazine pe an, in ultimii ani compania si-a accentuat ritmul de dezvoltare, deschizand patru magazine in fiecare din ultimii ani. Numarul total al angajatilor Metro pe piata romaneasca este de peste 5.100.



Singurul concurent al grupului german pe segmentul cash & carry din Romania este Selgros Cash & Carry, care apartine altui grup german cu activitati in domeniul distributiei, Rewe.



Acesta si-a facut intrarea pe piata romaneasca la mijlocul anului 2001, prin deschiderea primului sau magazin la Brasov. Grupul opereaza in prezent sase magazine, din care trei in Bucuresti. Ritmul de dezvoltare al Selgros in Romania anuntat de oficialii companiei este de 2-3 magazine pe an, anul acest afiind deschis un magazin la Constansa, al doilea urmand a fi deschis in toamna la Timisoara.



De la sfarsitul anului 2002, grupul german Metro este prezent in Romania si o alta divizie a sa, Praktiker, cea de magazine de bricolaj. Compania opereaza inprezent patru magazine in Bucuresti si provincie. Ritmul de expansiune anuntat de Praktiker este de 3 magazine pe an.



Metro AG a realizat in primul trimestru al acestui an vanzari totale de 12,87 miliarde de euro, in crestere cu peste 6%. Pietele din afara Germaniei au contribuit cu 46,9% la aceasta valoare, cea mai mare crestere fiind realizata de Europa Centrala si de Est, cu peste 20% fata de primul trimestrul al anului precedent.



Metro Cash&Carry opera, la sfarsitul primului trimestru ala cestui an 477 de magazine, in 26 de state. Dintre acestea, 99 sunt situate in Europa de Est, 114 in Germania si 232 in vestul Europei.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO